• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak dbać o kontakty biznesowe?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak dbać o kontakty biznesowe?

przez Redakcja Bizrun.pl
30 stycznia 2013
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
174
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Relacje, kontakty są ważne. Niektórzy uważają, że tak ważne, iż bez nich nie ma żadnego biznesu. Aby prowadzić firmę, potrzebujesz uwagi klientów, dostawców, wykonawców, a czasem także innych osób, bez pomocy których Twoja firma „nie zadziała”.

Biznes to rzecz ludzka, a człowiek to istota społeczna. Dlatego nawet, jeśli handlujesz w internecie, pamiętaj, że Twoimi klientami są żywi ludzie, a nie automaty. Także ludzie dostarczają dla Ciebie towar i wykonują inne usługi. Dlatego warto utrzymywać z nimi jak najlepsze stosunki – to od nich mogą zależeć Twoje pieniądze.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Segmentuj

O sieć kontaktów warto dbać. Ale nie z wszystkimi osobami, które znasz, powinieneś kontaktować się w identyczny sposób. Posegreguj różne znajomości na segmenty. Do innej kategorii będą należeli właściciele firm, z którymi współpracujesz, do innej pracownicy, a do jeszcze innej klienci.

W zależności od Twoje indywidualnej sytuacji wskazana może być jeszcze bardziej zaawansowana segmentacja, np. na wpływowe osoby, które znasz bliżej oraz na te, z którymi miałeś dotychczas przelotny kontakt.

Z każdą z tych grup kontaktuj się w odpowiedni dla niej sposób.

Utrzymuj kontakty

Nic Ci po tym, że Twój notes wypełniony jest nazwiskami, numerami telefonów, adresami e-mail, jeśli z nich nie korzystasz. Staraj się co jakiś czas odświeżać znajomości, przypominać o sobie, czy też rozwijać te kontakty, na których szczególnie Ci zależy. Pomoże Ci to także na bieżąco aktualizować dane kontaktowe.

Czasem kwestie „networkingowe” mogą wymagać nawet przyjęcia odpowiedniej strategii, jeśli dostęp do jakiejś ważnej dla Ciebie osoby nie jest łatwy.

Pamiętaj jednak, aby zawsze szanować czas ludzi, z którymi się kontaktujesz. Nie spamuj i nie narzucaj się zbyt częstymi telefonami. Im mniej czasu ma osoba, do której dzwonisz, tym bardziej konkretny i dopracowany powinien być Twój przekaz.

Pamiętaj o wzajemności

Aby dany kontakt miał przełożenie na efekty biznesowe, musi wiązać się z wymianą – niekoniecznie handlową. Czasem może to być porada, podpowiedź, ukierunkowanie na brakujące rozwiązanie, ułatwienie spotkania handlowego z kimś innym. Ważne jednak, aby obydwie strony coś sobie wzajemnie dawały.

Jeśli chcesz o coś kogoś prosić, zaoferuj mu także swoją pomoc. Zawsze pamiętaj o wzajemności. Dzięki temu proszenie i proponowanie rzeczy korzystnych dla Ciebie nie tylko nie będzie bardzo trudne, ale przełoży się na wzmocnienie Twoich kontaktów.

Możemy zżymać się na to, że niektóre przyjaźnie stają się interesowne, ale fakty są takie, że nic tak nie wzmacnia przyjaźni, jak wzajemne branie i dawanie.

Nie tylko on-line

Jeśli prowadzisz sprzedaż w internecie, być może nie masz potrzeby, aby osobiście spotykać się ze swoimi klientami. Ale w innych przypadkach jest to już wskazane. Przynajmniej od czasu do czasu spotykaj się ze swoimi kontrahentami, czy tym bardziej – współpracownikami (nawet jeśli Wasza współpraca z zasady jest zdalna).

Pamiętaj, że kontakty – także te biznesowe – najlepiej rozwijają się w sytuacjach face-to-face. I nie zastąpi tego nawet najnowocześniejszy system komunikacji na odległość.

MP

Fot. Getty Images

Tagi: kontaktynetworkingrelacjeznajomości
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In