• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak zdobyć pierwszego klienta?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak zdobyć pierwszego klienta?

przez Redakcja Bizrun.pl
26 kwietnia 2012
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
147
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Przekonanie klientów do swoich usług może wymagać wiele wysiłku i cierpliwości. W tym jednak wypadku czas pracuje na Twoją korzyść. Im dłużej świadczysz wysokiej jakości usługi, tym łatwiej o kolejnych klientów.

Najlepiej byłoby pewnie zainwestować w kampanię reklamową, ale nawet jeśli masz bardzo ograniczone środki, nie załamuj się. Istnieją zarówno tanie, jak i darmowe sposoby na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Klient z polecenia

Trudno o skuteczniejszy sposób „napędzania” klientów niż rekomendacje. Klientów mogą do Ciebie zwabić Twoi dawni współpracownicy, znajomi, rodzina. Ważne, żeby wiedzieli o Twoim nowym projekcie, rozumieli istotę świadczonych przez Ciebie usług i wierzyli w Twoje umiejętności. Jeśli te warunki zostaną spełnione, nie ważne czy zakładasz warsztat samochodowy czy agencję interaktywną. Jeśli ludzie z Twojego otoczenia ufają Ci i szczerze kibicują Twojemu biznesowi, wkrótce pierwszy klient skontaktuje się z Tobą.

UWAGA! Klientów, których już obsłużysz proś o pisemne referencje (choćby o komentarze na stronie internetowej opisującej Twoje usługi) i ustne polecanie Twoich usług innym. Jeden zadowolony klient może przyciągnąć do Ciebie wielu innych.

Aukcje ofert

Istnieje coraz więcej serwisów internetowych, które w sposób przypominający aukcje pozwalają zlecać i oferować usługi (zarówno świadczone przez internet, jak i tradycyjne). Choć w serwisach tego typu istnieje ogromna rywalizacja cenowa, umożliwiają one pozyskanie pierwszych klientów i pierwszych referencji. Być może nie zarobisz na tych ofertach dużo, ale zaprezentujesz swoje usługi, zdobędziesz doświadczenie i pierwsze opinie.

Strona internetowa

Na wizytówkach, opisie firmy w aukcjach ofert, a nawet na swoim facebookowym profilu (i wszędzie, gdzie to możliwe!) zamieszczaj wśród swoich danych adres strony internetowej. Nie musi mieć ona olbrzymiej oglądalności, może być prosta i przygotowana samodzielnie lub przy niewielkim nakładzie kosztów. Ważne, by w dobrym świetle przedstawiała Ciebie i Twoje usługi oraz by trafiała do właściwych osób. Staraj się, by każdy potencjalny klient przeszedł przez tę stronę zanim złoży zamówienie. Własna strona pełni rolę czegoś w rodzaju wizualnej „infolinii” na temat Twojej działalności. Umieść tam przynajmniej najważniejsze informacje mogące interesować Twoich klientów. Jeśli świadczysz usługi w tradycyjnej formie, nie zapomnij dodać mapki.

Bądź widoczny

Jeśli prowadzisz serwis naprawy harleyów, bądź aktywny w środowisku harleyowców – pojedź na zlot, komentuj wpisy na forach tematycznych. Bądź tam, gdzie mogą być Twoi klienci. Dzięki internetowi jest to szczególnie łatwe. Komentuj wpisy na blogach, na Facebooku i nie ukrywaj przy tym, czym się zajmujesz. Nie spamuj i nie stosuj nachalnej reklamy, ale zarazem nie bądź przesadnie skromny. Staraj się być pomocny. Jeśli ktoś zadaje na forum pytanie związane w jakikolwiek sposób z Twoją działalnością, przyjmij rolę życzliwego eksperta i spróbuj pomóc.

Czas

Czas jest sprzymierzeńcem usługodawcy. Jeśli działasz na rynku długo, nadążasz za duchem czasu (masz aktualną wiedzę i orientację na temat rynku, na którym działasz), będziesz zdobywał coraz więcej klientów. Niektórzy będą do Ciebie wracali, jednocześnie pojawiać się będą nowi. Nie ważne czy jesteś właścicielem serwisu komputerowego, czy fotografem ślubnym. Im dłużej działasz na rynku, tym jesteś bardziej rozpoznawalny. Do im większej liczby osób dotrze pozytywna opinia na Twój temat, tym więcej będziesz miał klientów. Gdy samonapędzające się koło ruszy, wkrótce zapomnisz o tych chwilach, kiedy wyglądałeś przez okno lub sprawdzałeś pocztę niecierpliwie oczekując pierwszego klienta.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: inspiracjaobsługa klientapromocja
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In