• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Kara dla biura podróży

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kara dla biura podróży

przez Redakcja Bizrun.pl
10 kwietnia 2012
w dziale: Prawo, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
23
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Zastrzeganie przez biuro podróży możliwości zmiany godzin wylotu, skrócenie czasu na składanie reklamacji – to przykłady postanowień stosowanych przez warszawskie biuro podróży Bee & Free.

Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w lipcu 2011 roku. W jego rezultacie prezes UOKiK stwierdziła, że Bee & Free stosowało postanowienia tożsame z wpisanymi do rejestru klauzul niedozwolonych oraz sprzeczne z ustawą o usługach turystycznych.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

Przeanalizowano wzorce umów oraz katalogi reklamujące ofertę spółki. Jedno z postanowień, które wzbudziło wątpliwości prezes UOKiK, nakładało uciążliwe formalności na turystów i nieprawidłowo informowało o czasie zgłoszenia i rozpatrzenia reklamacji.

Zgodnie z kwestionowaną klauzulą, konsument musiał złożyć pisemną reklamację pilotowi wycieczki, a po 14 dniach od zakończenia wyjazdu przekazać ją biuru podróży. Zostałaby ona rozpatrzona nawet do 40 dni od momentu złożenia.

Zgodnie z prawem, czas na reklamację nieudanego wyjazdu wynosi 30 dni od momentu zakończenia imprezy. W tym czasie organizator wyjazdu musi się do niej ustosunkować. Ponadto, reklamacje można złożyć niezależnie od wcześniejszego powiadomienia pilota.

Urząd miał również zastrzeżenia do klauzuli, na podstawie której Bee & Free miało możliwość zmiany godzin wylotu, nie przyznając konsumentowi prawa odstąpienia od umowy. Zgodnie z prawem – godziny wylotu są istotnym warunkiem zawieranej z biurem podróży umowy. Gdy się zmieniają, konsument ma prawo odstąpienia od kontraktu.

Prezes UOKiK uznała, że biuro podróży Bee & Free naruszyło zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową w wysokości przekraczającej 67 tys. zł. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania kwestionowanych praktyk.

Decyzja nie jest ostateczna – przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Fot. Getty Images

Tagi: biuro podróżyUOKiK
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In