• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Komórki tylko dla młodych?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Komórki tylko dla młodych?

przez Redakcja Bizrun.pl
29 lutego 2012
w dziale: Trendy, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
62
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Połowa Polaków po 59. roku przyznaje, że nie używa telefonów komórkowych.

Aż 53 proc. Polaków powyżej 59. roku życia przyznaje, że nie korzysta z telefonów komórkowych a tylko 1 proc. z nich deklaruje posiadanie telefonu typu smartfon – tak  wynika z badania przeprowadzonego dla On Board PR przez PBS DGA.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

Nowe technologie intensywnie wkraczają w kolejne obszary życia Polaków. Telefony komórkowe, które jeszcze dekadę temu należały do rzadkości, dziś posiada prawie 83 proc. z nas.

Jak wynika z raportu „Polacy a nowe technologie” przygotowanego przez On Board PR, ponad 98 proc. osób w przedziale wiekowym 25-39 lat posiada telefon komórkowy.

Sytuacja wygląda diametralnie różnie wśród osób, które osiągnęły lub przekroczyły 60 rok życia. Ponad połowa (53 proc.) badanych powyżej 59. roku życia przyznaje, że nie korzysta z „komórek”.

– Młodemu pokoleniu Polaków trudno wyobrazić sobie świat bez telefonu komórkowego lub internetu. Jednakże, równolegle istnieje druga grupa osób, która zmierza do tzw. cyfrowego wykluczenia. Są to osoby starsze. Taka sytuacja stawia duże wyzwania komunikacyjne dla operatów komórkowych, aby przygotowywali odpowiednio profilowane oferty a także prowadzili przekaz skierowany do starszych konsumentów – mówi Katarzyna Szczypek z On Board PR.

Smartfony dla młodych i wykształconych

Użytkownikami telefonów typu smartfon są głównie osoby dobrze wykształcone. Blisko 53 proc. posiadaczy tego typu urządzeń ma wyższe wykształcenie. Wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia, zmniejsza się również liczba posiadaczy smartfonów.

Obecnie 80 proc. właścicieli smartfonów to osoby poniżej 40. roku życia. Natomiast wśród osób powyżej 59. roku życia zaledwie 1 proc. deklaruje posiadanie telefonu tego typu.

– Obserwując powyższe dane, jak również sytuację rynkową w Polsce, należy pamiętać, że dalszy rozwój usług mobilnych online jest zależny nie tylko od samych użytkowników – uważa Paweł Kolenda, menedżer ds. badań, IAB Polska.

– W znacznym stopniu wpływ mają na to producenci, operatorzy telefonii komórkowej, reklamodawcy, dostawcy technologii itp., czyli wszyscy gracze, którzy tworzą całe omawiane środowisko. Potrzeby można uświadamiać, bądź wręcz je tworzyć, jednak wdrażanie innowacyjności musi za nimi podążać – dodaje Paweł Kolenda.

Internet mało popularny

Obecnie praktycznie każdy nowy telefon komórkowy oferuje swoim użytkownikom dostęp do internetu. Mimo olbrzymiej popularności telefonów komórkowych w Polsce, ponad 88 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z internetu w komórce.

Liczba osób korzystających z internetu w telefonie komórkowym proporcjonalnie spada wraz ze wzrostem wieku. Ale przyglądając się grupom wiekowym Polaków, okazuje się, że internet w komórce nie cieszy się dużym powodzeniem również wśród młodych.

W grupie 15-25 lat grupa użytkowników internetu stanowi 25 proc. a w grupie 25–39 lat już tylko 12 proc. 92 proc. badanych w wieku  40-59 lat przyznaje, że nie korzysta z internetu w telefonie komórkowym.

Najgorzej sytuacja wygląda wśród osób powyżej 59. roku życia, bowiem w tej grupie aż 97 proc. nie korzysta z internetu w telefonie komórkowym.

– Jak wynika z badań zrealizowanych również przez IAB, odsetek użytkowników internetu w komórkach w Polsce jest nadal stosunkowo niski na tle Europy. Mniej więcej co siódmy Polak korzystający z telefonii mobilnej łączy się za jej pomocą z siecią, podczas gdy na całym Starym Kontynencie udział ten bywa nawet dwukrotnie większy – komentuje Paweł Kolenda.

Raport „Polacy a nowe technologie”  jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network. Partnerem raportu jest IAB Polska. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych.

Fot. Getty Images

Tagi: seniorzysmartfontelefon
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In