• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Pracownik to też klient

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Pracownik to też klient

przez Redakcja Bizrun.pl
28 maja 2012
w dziale: Planowanie i zarządzanie, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
639
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Większość firm nauczyła się już, że kontakty z klientami należy traktować priorytetowo. A gdyby tak uznać, że klienci to nie tylko osoby, które przychodzą do firmy z zewnątrz?

Od klienta – rozumianego jako „kupujący” – zależeć może przyszłość firmy. Jeśli nie dokona zakupu lub nie zechce wrócić, może to mieć duży, negatywny wpływ na przedsiębiorstwo.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Nie inaczej jednak jest w wypadku relacji pomiędzy pracownikami. Zakłócenia w komunikacji, złe obsłużenie jednego pracownika przez drugiego – to wszystko może mieć wpływ na jakość świadczonych usług, organizację, a w efekcie na przyszłość całej firmy.

Dlatego właśnie warto traktować pracowników jako klientów wewnętrznych. Już samo nazwanie zatrudnionych osób „klientami” wiele zmienia. Takie podejście sugeruje bowiem, że mamy do czynienia z usługodawcami i usługobiorcami. Pracownik, który chce otrzymać pomoc, informacje lub materiały od innego pracownika, przypominać może klienta na zakupach, który stara się uzyskać określony produkt lub usługę.

To bardzo ważne, by taki wewnętrzny klient został odpowiednio potraktowany – uprzejmie i profesjonalnie.

W dobrze zorganizowanej firmie nie powinno być rozdźwięku w podejściu do klienta zewnętrznego oraz wewnętrznego. Ani jeden, ani drugi nie powinien być traktowany w sposób lekceważący czy agresywny. Nawet w trudnych sytuacjach pracownik-usługobiorca powinien móc liczyć na wysłuchanie i zrozumienie.

Wprowadzając takie podejście do swojej firmy, podwyższasz poziom kultury organizacyjnej. Dbając o to, by ludzie traktowali siebie nawzajem z szacunkiem, wyznaczasz wyższe standardy niż wtedy, gdy pozwalasz (także sobie) na okazywanie wyższości lub złych emocji.

WAŻNE! Klientem wewnętrznym możemy nazwać każdego pracownika. Ale klientem może być także dział, dla którego inny dział przygotowuje projekt, może być nim również szef lub zarząd, gdy pracownicy mają spełnić zlecone przez nich zadania.

Poszczególni pracownicy tworzą łańcuch produkcji i dostaw ostatecznych produktów bądź usług. Każdy po kolei jest niczym mały tryb w maszynie, który ma swój ważny udział w końcowym efekcie. Zgodna współpraca między wszystkimi elementami tej maszyny powoduje, że firma ma szansę uzyskać rynkową przewagę.

Propagując koncepcję klienta wewnętrznego w firmie, doceniasz fakt, że każdy, kto wykonuje pracę, jest jednocześnie klientem innych pracowników. A dobra obsługa absolutnie wszystkich klientów leży w interesie Twojego przedsiębiorstwa.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: klientobsługa klientaorganizacjazarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In