Ważne jednak, by odstępstwa od planu nie zniechęcały Cię do kolejnych prób. Celem planowania jest ogarnięcie chaosu i wykonanie ważnych zadań, nie oznacza to jednak, że bez względu na okoliczności zawsze musisz trzymać się sztywno wcześniejszych ustaleń.
Czasem warto z czegoś zrezygnować lub zamienić miejscami (np. by dokończyć coś innego lub załatwić nagłą i pilną sprawę). Jeśli jakieś sprawy nie zostaną zrealizowane jednego dnia, przenieś je na dzień kolejny.
Istotną sprawą jest docenianie siebie za postępy. Osoby bardzo perfekcyjne, które dużo od siebie wymagają, mogą podchodzić do swoich osiągnięć zbyt krytycznie.
Przez pewien czas ambicja może pchać je w stronę większych i jeszcze większych starań, ale brak zadowolenia z siebie w końcu stanie się bardzo zniechęcający.
Znacznie skuteczniejsza będzie postawa pozwalania sobie na drobne odstępstwa od planu i doceniania siebie nawet za częściową realizację planu. Pozytywne wzmocnienia będą skuteczną zachętą do rozwijania umiejętności zarządzania czasem.
Później, rosnące poczucie, że lepsza organizacja czasu wpływa na lepsze efekty biznesowe, przełoży się na satysfakcję i większą wiarę we własne możliwości.
WAŻNE! Świadomie i planowo zarządzając czasem zwiększasz swój wpływ na rzeczywistość – nie tylko tę zawodową. Odpowiednio planując i konsekwentnie realizując kolejne zadania, jesteś w stanie osiągnąć niemal każdy cel – zarówno biznesowy, jak i osobisty.
MP
Fot. Getty Images