Nowe narzędzie dla social media

Aktualizowane co godzinę, oparte o niestandardowe kryteria, odpowiednio wyselekcjonowane, bezpłatne i ogólnodostępne – takie mają być statystyki przygotowywane przez Wisetrends.

– Tysiące firm dostrzega potencjał mediów społecznościowych i za ich pośrednictwem komunikują się z fanami – mówi Piotr Różycki, prezes spółki Big Data, twórcy Wisetrends. – Jednak, aby świadomie i skutecznie prowadzić taki dialog, niezbędna jest wiedza i analiza najnowszych trendów oraz nastrojów panujących w obszarze social media.

Z myślą o tym powstało Wisetrends, narzędzie pozwalające na bieżące monitorowanie działań marki w mediach społecznościach.

– Słowo „wise” w języku angielskim oznacza mędrca, kogoś z dogłębną, przeanalizowaną i sprawdzoną wiedzą. Chcemy być właśnie takim mędrcem, jeśli chodzi o social media – deklaruje Różycki.

– Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest kolekcjonowanie, odpowiednia interpretacja oraz szybka reakcja na statystyki zachowań fanów marki w internecie. Dlatego dostarczane przez nas dane przedstawiane są w taki sposób, aby były nie tylko wskazówkami do prowadzenia bieżącej komunikacji, ale także stanowiły podstawę do podejmowania kluczowych decyzji marketingowych, tworzenia strategii, optymalizacji działań czy planów rozwoju profilów społecznościowych – dodaje.

Poza podstawowymi raportami i aktualizowanymi co godzinę statystykami, dostępnymi bezpośrednio na stronie Wisetrends.com, usługa ta ma wykorzystywać specjalny algorytm oparty na szczegółowo dobranych atrybutach i założeniach. System ma nadawać fanpage’om wskaźnik WiseIndex (WI), który pozwoli na bieżąco określić pozycję danego fanpage’a w ogólnym i kategoryzowanym rankingu.

– Do tej pory podstawowym kryterium, według którego najczęściej klasyfikowane były fanpage’e to liczba fanów. Jednak to nie ona, a jakość i skuteczność prowadzenia dialogu z odbiorcami jest najważniejsza w funkcjonowaniu firmowych profili na Facebook’u. Dlatego przyznając WiseIndex, bierzemy pod uwagę szereg czynników, chociażby takich jak wskaźnik PTA, zaangażowanie czy responsywność. Dopiero ich mix i odpowiednie zestawienie pozwalają w obiektywny sposób określić skuteczność i realny zasięg działań prowadzonych w social media – mówi Różycki.

– Dlatego wyniki naszych rankingów i pozycja nadana poszczególnym profilom przez WiseIndex może okazać się dla wielu osób dużym zaskoczeniem – dodaje.

W pierwszej kolejności Wisetrends wziął pod swoją lupę kilkaset najpopularniejszych polskich fanpegów, w kilkudziesięciu kategoriach. Jednak lista monitorowanych profili jest nadal otwarta, każdy użytkownik może zaproponować fanpage, który jego zdaniem powinien zostać dodany do wykazu Wisetrends.

– To dopiero początek naszych działań. Bardzo dynamicznie się rozwijamy i w kolejnych tygodniach konsekwentnie będziemy poszerzać zakres naszych usług – zapowiada Różycki. – Planujemy udostępniać szereg nowych, niespotykanych do tej pory funkcjonalności, pozwalających na zaawansowanym poziomie analizować działania marketingowe firm i marek nie tylko na Facebook’u, ale także w innych kanałach social media, takich jak Twitter czy Google+ – informuje.

System ma wystartować 15 kwietnia.