Sekret profesjonalnej obsługi klienta

Dobra obsługa klienta jest podstawą każdego biznesu. Oferty promocyjne, rabaty i cała reszta chwytów marketingowych mogą przynieść ci wielu nowych klientów, jednak najważniejszą kwestią jest, aby sprawić, żeby klient chciał do Ciebie wrócić. W innym przypadku, Twoja firma nie będzie rentowna zbyt długo.

Dobra obsługa klienta sprawia, że klient wraca. Zadowolony Klient, często dzieli się pozytywną opinią na temat produktów i usług z innymi osobami. Dbając o wysoki poziom obsługi, nie tylko zyskujesz stałych Klientów, ale sprawiasz, że będą pojawiali się także nowi.

Jeśli jesteś dobrym sprzedawcą, możesz sprzedać to, co chcesz i komu chcesz. Jednak Twoje podejście do obsługi klienta, decyduje o tym czy kiedykolwiek coś jeszcze sprzedasz tej osobie. Istotą dobrej obsługi klienta jest tworzenie relacji z klientami dzięki, której poczuje się on wyjątkowy i wysłuchany.

Jeśli naprawdę chcesz mieć dobrą obsługę klienta, wszystko, co musisz zrobić, to upewnić się, że postępujesz zgodnie z poniższymi zasadami:

Odbierz telefon

Gdy nie masz czasu na takie kwestie, znajdź osoby, które zrobią to za Ciebie. Kontakt telefoniczny jest zdecydowanie wygodniejszą formą dla obu stron.

Nie składaj obietnic, chyba że potrafisz ich dotrzymać

Niezawodność jest kluczem do dobrych relacji z klientami. Jeśli mówisz: „Twoje nowe meble będą dostarczone we wtorek”, upewnij się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dostawa dotarła na czas. Jeżeli jest inaczej, nie okłamuj klienta, bo skutki będą opłakane.

Słuchaj swoich klientów

Czy jest coś bardziej irytującego, niż mówienie komuś, czego potrzebujesz lub jaki jest Twój problem, a następnie odkrycie, że dana osoba nie zwraca uwagi na to, co mówisz i musisz tłumaczyć jeszcze raz? Szczególnie dotyczy to klientów, którzy płacą za Twoje produkty i usługi. Poświęć czas na rozmowę klientem, pokaż mu, że słuchasz tego, co mówi i zależy ci na rozwiązaniu jego problemu.

Rozpatruj skargi

Taktyka polegająca na twierdzeniu, że nigdy nie da się zadowolić się wszystkich, mimo że jest prawdziwa, w tej sytuacji nie jest najlepszym wyborem. Wysłuchuj wszystkich skarg i udzielaj odpowiedzi, bo nawet niezadowolony z zakupu klient, może do Ciebie wrócić ze względu na relacje, jakie z nim utrzymujesz.

Doszkalaj swoich pracowników

Można zrobić to samemu lub wynająć kogoś, kto przeprowadzi takie szkolenie. Naucz swoich pracowników rozmawiać z klientem w odpowiedni sposób, sprawdzaj ich wiedzę na temat towarów i usług w Twojej ofercie i motywuj do pracy. Zadowoleni i zmotywowani pracownicy, są pozytywnie nastawieni do swoich obowiązków, co przekłada się na jakość obsługi.

Podejmuj dodatkowe działania

Na przykład, gdy ktoś wchodzi do sklepu i pyta o dany produkt, oprócz udzielenia odpowiedzi na temat tego produktu, warto wciągnąć klienta w rozmowę i dopytać o jego potrzeby.

Dorzuć coś ekstra

Czy jest to będzie kupon rabatowy na następne zakupy, czy dodatkowe informacje na temat sposobu korzystania z produktu, klient z pewnością to doceni w mniejszym lub większym stopniu.