JAK TO DZIAŁA? Reklamy prezentowane są cyklicznie. Klient płaci, po pierwsze, za czas prezentacji jego oferty (np. 5, 15, 30 sekund), a po drugie za częstotliwość wyświetlania (np. co 5, 10, 15 minut). Emisje reklam rozliczane są w systemie miesięcznym.
Ceny reklam zależą przede wszystkim od lokalizacji. W małych i średnich miastach ceny miesięcznych kampanii rozpoczynają się od kilkuset złotych. Np. wyświetlanie spotów w Katowicach kształtuje się w granicach od 2 do 16 tys. zł netto miesięcznie, ale w małym Ciechanowie koszty te wynoszą od 500 do 900 zł netto.
Dla właściciela telebimu istotne jest, że taki biznes nie generuje dużych kosztów. Właściwie jedyne wydatki wiążą się z zakupem i późniejszym serwisowaniem telebimu (niestety, awarie zdarzają się często). Do tego dochodzi wynagrodzenie dla handlowca, o ile przedsiębiorca nie pozyskuje klientów samodzielnie.
Niskie koszty funkcjonowania takiej działalności sprawiają, że inwestycja szybko się zwraca, a za zarobione pieniądze można… stawiać kolejne billboardy!
MP
Fot. Getty Images