• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

SMS coraz ważniejszy w e-handlu

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

SMS coraz ważniejszy w e-handlu

przez Redakcja Bizrun.pl
22 października 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
239
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Według raportu „E-commerce 2012” (IDG), e-handel rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie i systematycznie zwiększa swój udział w rynku.

Największy procent wśród e-sklepów to te z artykułami z kategorii dom i ogród – 18,6 proc. Drugie miejsce zajmują sport i hobby – 13,88 proc. oraz odzież i obuwie – 12,50 proc.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Ciekawy jest dynamiczny rozwój najmłodszej i najmniej popularnej branży, jaką są artykuły spożywcze sprzedawane w sieci (dzisiaj to udział w rynku na poziomie 0,91 proc.). Według PMR, rynek internetowych sklepów spożywczych wart jest 210 mln zł, a do 2014 roku jego wartość powinna wzrosnąć do 450 mln zł. Sklepy interentowe stają do poważnej walki konkurencyjnej, która wymusza nie tylko działania mające na celu podniesienie jakości usług, ale także nawiązania trwałych relacji z klientami.

Liczy się komunikacja i logistyka

Jeszcze do niedawna o marketingu mobilnym na usługach branży e-commerce mówiono raczej jak o rozwiązaniu dodatkowym, pobocznym, dostępnym tylko dla nielicznych i największych graczy na rynku.

Tymczasem włączenie kanału mobilnego do działań marketingowych oraz komunikacji z otoczeniem jest rozwiązaniem łatwo dostępnym dla wszystkich i może znacznie usprawnić funkcjonowanie każdego e-sklepu.

Ważne informacje przesyłane bezpośrednio na telefon komórkowy osoby zainteresowanej w formie powiadomień SMS sprawdzają się w małych i średnich firmach oraz w dużych sieciach sklepów o rozbudowanej strukturze. Dzięki SMS-owym powiadomieniom np. o statusie złożonego zamówienia, komunikacja z e-klientami nabiera płynności.

Kanał mobilny jest szybki i wygodny, pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta w dokładnie zaplanowanym czasie. Dzięki wiadomościom tekstowym otrzymywanym bezpośrednio na komórkę, kupujący może na bieżąco śledzić przebieg transakcji, monitorować proces zakupowy, otrzymywać informacje o dokładnym terminie dostarczenia przesyłki pod wskazany adres, a także o ewentualnym opóźnieniu w dostawie.

SMS jako nośnik informacji ma również przewagę nad innymi kanałami uczestniczącymi w komunikacji z e-klientami. Atutem krótkich wiadomości tekstowych w porównaniu z popularnym e-mailem jest chociażby wysokie prawdopodobieństwo odczytania informacji przez odbiorcę w bardzo krótkim czasie. E-klient, nawet jeśli realizuje zakupy poprzez sieć, nie przebywa w internecie przez cały czas. Natomiast komórkę ma niemal zawsze pod ręką. Oznacza to, że nawet biznes, który z założenia prowadzony jest online, może wykraczać poza sieć, do świata offline, aby być bliżej swojego klienta.

Powiadomienia SMS mogą także pełnić dodatkową funkcję w przypadku firm o rozbudowanej strukturze wewnętrznej, ułatwiając komunikację w obrębie własnej organizacji. SMS-y rozsyłane wewnątrz firmy, podobnie jak te przeznaczone dla klientów, można targetować do wybranych grup, np. kierując wiadomości tylko do działu handlowego z informacją o realizacji celów czy KPI [ang. Key Performance Indicator – kluczowych wskaźników efektywności].

Maciej Marchwicki, zastępca dyrektora sprzedaży eletronicznej w sklepach Mixelectronix, Zadowoloenie.pl i ElectroWorld, tak komentuje swoje doświadczenie z komunikacją SMS w e-branży:

– We wszystkich sklepach internetowych naszych marek wdrożyliśmy kanał mobilny, który jest ważnym narzędziem komunikacji z klientami. Wiadomości tekstowe służą przede wszystkim celom informacyjnym. Szczególnie ważne jest dla nas informowanie o możliwości podjęcia zamówienia z wybranego sklepu. Warto podkreślić, że klienci, którzy zdecydowali się skorzystać z usługi powiadamiania SMS, odbierają swoje zamówienia ponad dwukrotnie szybciej niż pozostali.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: e-commercee-handelmobilesms
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In