• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

200 km/h pociągiem po Polsce

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

200 km/h pociągiem po Polsce

przez Redakcja Bizrun.pl
22 listopada 2012
w dziale: Rynek, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
47
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Zakończyły się testy systemu sterowania ruchem, który pozwoli pociągom osiągać na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 200 km/godz. – poinformowała zarządzająca torami spółka PKP PLK.

Centralna Magistrala Kolejowa, czyli trasa łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem, będzie pierwszą linią w Polsce wyposażoną w europejski system ETCS. Prace mają się zakończyć w przyszłym roku.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

– Pierwsze pociągi rozkładowe będą mogły pojechać tamtędy z prędkością 200 km/godz. za rok, od rozkładu jazdy 2013/2014 – powiedział rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

Europejski System Sterowania Pociągiem (European Train Control System – ETCS) pozwala na zautomatyzowanie procesu prowadzenia pociągów i dzięki temu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Dzięki niemu odczyty z sygnalizacji świetlnej czy informacje o obowiązujących na danym odcinku ograniczeniach prędkości są wyświetlane na pulpicie w kabinie maszynisty. System umożliwia też nadzorowanie pracy maszynisty – jeśli ten np. nie zauważy sygnalizacji „stój”, to system sam może zatrzymać pociąg.

Testy działania systemu na odcinku CMK między Grodziskiem Mazowieckim a Olszamowicami odbyły się na początku listopada 2012 r., a w październiku ubiegłego roku pociąg prowadzony przez należącą do PKP Intercity lokomotywę Husarz przekroczył prędkość 200 km/godz. na odcinku CMK Psary-Zawiercie.

Jak wyjaśnił rzecznik, to już koniec testów. Teraz zarządca infrastruktury – czyli PKP PLK – zwróci się do Urzędu Transportu Kolejowego o wydanie odpowiednich certyfikatów i świadectw niezbędnych do tego, by z systemu mogły korzystać rozkładowe pociągi.

Na razie maksymalna prędkość na polskiej kolei to 160 km/godz. Pociąg będzie mógł jechać z prędkością rzędu 200 km/godz., o ile linia kolejowa będzie do tego przystosowana, będzie miała zainstalowany system zarządzania ruchem, a tabor będzie odpowiednio wyposażony.

Część polskich linii jest już technicznie przystosowana do tego, by pociągi mogły osiągać na nich prędkość wyższą niż 160 km/godz., systemy zarządzania ruchem mają być na nich sukcesywnie montowane, a PKP Intercity inwestuje w odpowiednie wyposażenie swojego taboru.

Obecnie na polskich torach jeżdżą dwie lokomotywy przewoźnika wyposażone w ten system. Kilka miesięcy temu PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostarczenie i uruchomienie w pozostałych Husarzach urządzeń pokładowych do sterowania ruchem kolejowym. PKP Intercity ma dziesięć Husarzy. Przewoźnik zapłacił za nie ponad 40 mln euro. Jednak tak długo, jak maksymalna prędkość na polskich torach wynosi 160 km/godz., potencjał nowoczesnych lokomotyw wyprodukowanych przez Siemensa nie będzie w pełni wykorzystany.

Fot. PAP / Piotr Polak

Tagi: podróżPolskatransport
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In