Szacuje się, że w Polsce własnymi stronami internetowymi może się pochwalić mniej niż 70% firm. Do tego wiele przedsiębiorstw posiada w sieci przestarzałe wizytówki, które aż proszą się co najmniej o „lifting”. Na tworzeniu stron wciąż można więc zarobić!
Dziś, kiedy klienci poszukują informacji o produktach i usługach przede wszystkim w wirtualnej sieci, brak własnej strony internetowej może spychać firmę w niebyt.
Nawet bardzo małe sklepy i zakłady usługowe coraz częściej rozumieją, że dobra strona internetowa może przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć lojalność wśród starych.
Zapotrzebowanie na tworzenie stron www wciąż jest duże, a ktoś, kto będzie potrafił to wykorzystać, będzie w stanie zarobić tyle, by utrzymać siebie i swoją małą firmę z otrzymywanych zleceń.
WAŻNE! Cena strony internetowej, w zależności od stopnia jej skomplikowania, może wynosić od kilkuset do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. W wypadku jednoosobowej firmy, większość kwoty zapłaconej przez klienta trafi wprost do kieszeni wykonawcy. Stworzenie najprostszej strony firmowej może zająć webmasterowi 1-2 dni.
Webmastering to jedna z tych dziedzin, w których liczą się przede wszystkim umiejętności. A skoro tak, to firmę tworzącą strony www można założyć przy niskich kosztach.
Jeśli masz podstawową wiedzę informatyczną, znasz elementy programowania, orientujesz się w aktualnych trendach w budowie serwisów internetowych, założenie takiej firmy może być doskonałym pomysłem dla Ciebie.
Jeśli jednak swoją działalność chciałbyś początkowo prowadzić całkowicie samodzielnie, powinieneś mieć także umiejętności grafika (nie tylko techniczne, ale i tzw. „dobre oko” do tworzenia graficznych kompozycji) oraz żyłkę handlowca. Tylko połączenie umiejętności informatycznych, graficznych i handlowych, zapewni takiej firmie sukces.
UWAGA! Jeśli potrafisz przygotowywać serwisy www od strony technicznej, ale pozyskiwanie klientów nie jest pracą dla Ciebie, poszukaj odpowiedniego wspólnika lub pomyśl o zatrudnieniu pracownika.