– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.
WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.
– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.
Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.
– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.
Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.
WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.
Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.
– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.
WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.
– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.
Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.
– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.
Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.
WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.
Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.
– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.
WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.
– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.
Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.
– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.
Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.
WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.
Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.
– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.
WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.
– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.
Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.
– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.
Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.
WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.
Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.