8 proc. polskich klientów towarzystw ubezpieczeń majątkowych przyznaje się do tego, że kupiło polisę za pośrednictwem internetowej porównywarki polis. Jest to znacznie poniżej średniej europejskiej (14 proc.) i ponad 3 razy mniej niż w Wielkiej Brytanii, gdzie polisę majątkową kupiło w ten sposób 27 proc. Co ciekawe, do wyszukiwania informacji o ubezpieczeniu auta za pomocą porównywarki cen przyznało się aż 39 proc. Europejczyków.
– Bardzo ufamy internetowi jako źródłu informacji, mniej jako kanałowi sprzedaży. To jest fakt, który trzeba wziąć pod uwagę przy budowaniu strategii marketingowej i sprzedażowej – dodaje Maja Mandela.
Polacy do ubezpieczycieli: „Nie dbacie o lojalnych klientów”
Z badania Ernst & Young wynika, że Polscy konsumenci ubezpieczeń czują, że ubezpieczyciele niewystarczająco dbają o stałego klienta. 52 proc. badanych klientów towarzystw ubezpieczeniowych w naszym kraju (najwięcej na świecie) uważa, że firmy z innych branż lepiej wynagradzają lojalnych klientów.
Mimo że Polacy czują się zawiedzeni tym, jak ubezpieczyciele postępują z wiernymi klientami, aż 24 proc. z nas potwierdza, że kupiło więcej niż jedno ubezpieczenie na życie od tego samego ubezpieczyciela.
Jest to drugi wynik w Europie po Włoszech, gdzie odsetek klientów posiadających więcej niż jedno ubezpieczenie na życie w tym samym zakładzie wyniósł 25 proc. Najbardziej odporni na cross-selling są Brytyjczycy. Tylko co dziesiąty kupił więcej niż jeden produkt u tego samego ubezpieczyciela.
– Nasze badanie pokazuje, że klienci bardzo cenią sobie wygodę, jaką daje kontakt z jednym ubezpieczycielem we wszystkich sprawach. Jednak w zamian oczekują, że ubezpieczyciel będzie elastyczny w dostosowaniu oferty do ich potrzeb, a także wynagrodzi ich za lojalność – komentuje Piotr Popowski, dyrektor w Grupie Rynków Finansowych Ernst & Young.