• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Czy marketing szeptany może być etyczny?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Czy marketing szeptany może być etyczny?

przez Redakcja Bizrun.pl
17 sierpnia 2012
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
335
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Do czego to doprowadzi? Ostatecznie internet może stracić w oczach klientów wiarygodność, którą wciąż jeszcze ma. Spadek wiarygodności już możemy obserwować na wielu forach internetowych, na których każda pozytywna opinia na temat jakiejkolwiek marki traktowana jest z olbrzymią podejrzliwością. Internauci sami tropią reklamowe wpisy (np. sprawdzają adresy IP podejrzanych autorów) i ostro rozprawiają się z twórcami promocyjnych wpisów (np. przez zablokowanie konta takiej osoby).

Etyczny marketing w sieci

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Co powinny robić firmy? Unikać marketingu szeptanego, który przez złośliwców nazywany bywa także „marketingiem szemranym”? Wielu przedsiębiorców wybiera taką właśnie drogę, ale skutki braku działania mogą obrócić się przeciwko nim. Jeśli firma nie będzie monitorowała treści, które pojawiają się na jej temat w internecie, nie będzie też w stanie zareagować, gdy pojawią się negatywne, w tym nieuczciwe materiały rozpowszechniane choćby przez konkurencję.

Tak więc zasada nr 1 powinna brzmieć: Monitoruj sieć. W podstawowym zakresie możesz to zrobić w bardzo łatwy sposób, wykorzystując choćby darmowe narzędzia Google. Możesz zamówić subskrypcję wpisów z wybranym słowem kluczowym, np. z nazwą Twojej firmy. Linki do takich wpisów będziesz otrzymywał mailem, gdy tylko Google je wychwyci.

Zasada nr 2: Reaguj oficjalnie. Jeśli chcesz wdać się w polemikę na forum, nie ukrywaj, że reprezentujesz określoną firmę. Twoja walka z anonimową agresją może wydawać się nierówna, ale jeśli będziesz występował pod własnym imieniem i nazwiskiem, wielu internautów uzna Cię za bardziej wiarygodnego w porównaniu z autorami wielu, ale anonimowych wpisów.

Zasada nr 3: Współpracuj z blogerami. Blogerzy są mniej anonimowi, często występują pod swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem, mają też rzesze wiernych czytelników. To sprawia, że muszą liczyć się ze słowami. Aby nie stracić reputacji, większość z nich nie zgodzi się reklamować produktów, o których nic nie wie. Firma, która chce współpracować z blogerem, powinna przekazać mu swój produkt do testów i zgodzić się na zamieszczenie na blogu autentycznej recenzji. W większości sytuacji taka opinia będzie pozytywna, choć bloger wskaże nie tylko zalety, ale i wady opisywanego przedmiotu. Pomimo mniejszego entuzjazmu, dla wielu czytelników taka recenzja będzie bardziej wiarygodna niż anonimowe komentarze na forach.

Zasada nr 4: Rozpowszechniaj tylko autentyczne opinie. Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się na zamieszczanie opinii na forach oraz stronach typu Opineo.pl, zadbaj o to, by były to recenzje osób, które miały do czynienia z opisywanymi produktami. Pozytywna, ale nie sprawdzona opinia, będzie wprowadzała w błąd Twoich klientów, a to nie powinno leżeć w Twoim interesie.

Zasada nr 5: Odpowiadaj na pytania. Marketing szeptany nie musi sprowadzać się do recenzowania produktów. Wielu internautów zadaje pytania. Ktoś może poszukiwać firmy, która organizuje wycieczki do Australii, a ktoś inny książki o uprawie pomidorów. Wnikliwie monitorując sieć, możesz reagować na takie pytania. Jeśli to właśnie Twoja firma organizuje wycieczki do Australii, po prostu o tym napisz i wskaż stronę internetową. Jeśli prowadzisz wydawnictwo ogrodnicze, skieruj internautów na stronę interesującej ich książki. Zamiast „wciskać” na siłę swój produkt, po prostu bądź pomocny. Niech internauci wiedzą, że Twoja firma zawsze gotowa jest do udzielenia rzeczowych informacji i sama wychodzi klientom naprzeciw.

Trzymając się tych zasad, skorzystasz z możliwości, jakie daje marketing szeptany, ale nie podważysz przy tym swojej reputacji.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: e-marketinginternetmarketingprrekomendacje
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In