Gdy poszukując pracownika decydujesz się zlecić ogłoszenie, wydaje się to banalnie proste. Czy wiesz jednak co powinien zawierać taki komunikat, by przyciągnął właściwych kandydatów i odpowiednio prezentował Twoją firmę?
Najpierw musisz podjąć decyzję w jakim medium chcesz opublikować ogłoszenie.
Gdzie się ogłaszać?
Zasada jest prosta – ogłoszenie powinno być tam, gdzie są Twoi kandydaci. Jeśli mają to być osoby wykształcone, z dużych miast, pracujące w biurach, oferta powinna trafić do internetu. Jeśli rekrutować chcesz spośród ludzi, którzy z racji charakteru swojej pracy nie siedzą przy komputerach – choćby pracowników produkcyjnych – lepsze może okazać się ogłoszenie w prasie lokalnej lub regionalnej.
WAŻNE! Jeśli pozyskujesz pracowników do wykonywania prostych czynności, możesz zdecydować się na ogłoszenia drobne w prasie lub w serwisach typu Gumtree. W większości sytuacji lepiej sprawdzi się jednak ogłoszenie modułowe (o określonej powierzchni). Jest ono bardziej widoczne, przyciąga właściwych kandydatów, a dodatkowo może być reklamą dla Twojej firmy.
Dlaczego dobrze napisane ogłoszenie stanowi pierwszy element selekcji kandydatów? Ze względu na opisane wymagania. Przynajmniej część osób, które nie spełniają opisanych wymagań, nie skontaktują się z Tobą, oszczędzając Ci wiele niepotrzebnej pracy, zaś osoby, które uznają, że opis idealnego kandydata odnosi się do nich, poczują się zachęcone do kontaktu.
Jak powinno wyglądać ogłoszenie?
Ogłoszenie warto rozpocząć od krótkiej prezentacji firmy. Nagłówek z opisem tego, czym zajmuje się przedsiębiorstwo, to element promocyjny. Nawet jeśli potencjalny kandydat nie odpowie na ogłoszenie, przynajmniej dowie się czegoś o Twojej firmie – wzrośnie więc jej rozpoznawalność.