Im większe doświadczenie w e-zakupach mają kupujący, tym więcej zalet tego rozwiązania dostrzegają. 40 proc. osób, które wzięły udział w badaniu, wydaje rocznie od 500 do 2.000 zł na zakupy w internecie.
Analiza odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu płatności wskazuje na istnienie trzech grup kupujących w internecie: aktywni, wygodni, tradycjonaliści.
„Aktywni” kupują najczęściej i wydają jednocześnie największe kwoty. Często dokonują płatności kartami, co odróżnia ich od pozostałych użytkowników. „Wygodni” korzystają niemal wyłącznie z szybkich przelewów online, a grupa określona jako „tradycjonaliści” to osoby wybierające płatność przy odbiorze towaru lub zwykły przelew w banku.
Szybkość transakcji, gwarancja bezpieczeństwa dokonywanej płatności oraz dostępność ulubionego kanału płatności, to najważniejsze powody, które wpływają na wybór płatności internetowych przez kupujących.
Zwłaszcza ta ostatnia kwestia jest ważnym sygnałem dla sprzedających w sieci. Dobrze funkcjonujący e-sklep powinien zaopatrzyć się w system płatności internetowych oferujący obsługę różnego rodzaju transakcji. Współpraca z integratorem płatności, takim jak np. PayU, pozwala na dostarczenie szerokiego wachlarza narzędzi płatniczych, co ułatwia kupującym przejście przez cały proces zakupowy, którego ostatnim etapem jest płatność.
Dane zaprezentowane w informacji pochodzą z badania przeprowadzonego przez PayU na reprezentatywnej grupie internautów (użytkowników platformy handlowej Allegro) w czerwcu br.
Fot. Getty Images