Połowa kupujących w sieci odwiedza platformy handlowe i sklepy internetowe średnio raz w tygodniu i zostawia w nich od 500 do 2 tys. zł rocznie – wynika z analizy PayU.
Przy płaceniu coraz większa grupa internautów wybiera płatności szybkim przelewem z natychmiastową realizacją online lub kartą. Najczęściej kupowane produkty to sprzęt RTV i AGD.
Z badania przeprowadzonego przez PayU wynika, że 79 proc. kupujących w sieci płaci za zakupy korzystając z szybkich przelewów online (tzw. pay-by-linków), a aż 64 proc. deklaruje, że jest to najczęściej wybierana przez nich metoda płatności.
W odniesieniu do płatności gotówką, tylko 21 proc. użytkowników często płaci przy odbiorze towaru, a prawie 60 proc. nie używa tej metody w ogóle lub robi to rzadko.
Powyższe dane potwierdzają zmianę, jaka zachodzi w preferencjach e-konsumentów. Rezygnują oni z gotówki na rzecz wygodniejszych i szybszych płatności internetowych. Udział płatności szybkimi przelewami online w ogólnej liczbie transakcji za zakupy w internecie wzrasta średnio o ok. 10 proc. w skali roku.
– Z perspektywy kupujących szybkie przelewy z natychmiastową realizacją online są bardzo wygodnym rozwiązaniem, bo nie wymagają wpisywania danych w formularzu przelewu, co jest czasochłonne. Wszystko uzupełnia się tu automatycznie, a kupujący tylko loguje się do swojej bankowości internetowej i zatwierdza płatność – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, dyrektor ds. produktów i usług płatniczych PayU SA.
– Od razu po dokonaniu płatności informujemy o tym sprzedawcę, który wysyła zamówiony towar. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że aż 3/4 użytkowników wybiera przelew online (np. mTransfer, Przelew24 czy Płacę z Alior Bank) właśnie ze względu na szybkość transakcji – dodaje.
Co druga osoba kupująca w internecie nabywa w ten sposób telewizory, sprzęt audio-video oraz AGD, a także akcesoria do domu i ogrodu – wynika z badania przeprowadzonego przez PayU. Dużym zainteresowaniem cieszą się także produkty z kategorii telefony i motoryzacja – czterech na dziesięciu badanych kupiło je w ciągu ostatniego roku w sieci. Sprzęt komputerowy oraz upominki dla dzieci nabywa przez internet co trzecia osoba, która wzięła udział w badaniu.