• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak obniżyć koszty reklamy i public relations?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak obniżyć koszty reklamy i public relations?

przez Redakcja Bizrun.pl
10 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Reklama
0
0
POLECEŃ
568
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Chcesz, aby Twoja firma zacisnęła w tym roku pasa? Jeśli tak, to bardzo prawdopodobne, że myślisz o ograniczeniu wydatków na reklamę i public relations…

Można tłumaczyć, wyjaśniać, przekonywać, że gdy sytuacja się pogarsza, warto zwiększać wydatki na promocję, by powstrzymać odpływ klientów czy też poprawić wolumen sprzedaży. Ale nic z tego – przedsiębiorcy często i tak upierają się przy tym, że jeśli mają ciąć koszty, zacząć powinni od reklamy i public relations.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

No dobrze, ale jeśli już nie ma innej drogi, postaraj się nie tyle obciąć budżet np. o 10 proc., ile zracjonalizować ponoszone wydatki. Może się bowiem okazać, że takie same, albo i lepsze efekty niż dotychczas mogą Ci zapewnić tańsze działania.

Gadżety reklamowe

Gadżety bywają fajne, więc lubimy je kupować, ozdabiać naszymi logotypami, a następnie rozdawać klientom.

Tłumaczymy sobie, że w ten sposób zwiększamy rozpoznawalność firmy i wzbudzamy pozytywne emocje wśród naszych partnerów handlowych. Prawda jest jednak taka, że dziś, gdy długopis z własnym logo ma już prawie każda firma, jego posiadanie nie wiąże się już z prawie żadnym prestiżem. Za to z wydatkami – owszem.

Policz, ile podobnych kosztów generuje Twoja firma. Jak wiele zamawia się w niej niepotrzebnych teczek, długopisów, kalendarzy. Pomyśl, które z tych przedmiotów są naprawdę potrzebne i przekładają się na późniejszą sprzedaż lub faktycznie budują wizerunek firmy. Nie rezygnuj z tych, które spełniają swoją rolę, ale wykreśl z budżetu te, które służą tylko mnożeniu kosztów.

Własny dział czy outsourcing?

Czy reklamą oraz sferą PR zajmujesz się sam, zatrudniasz do tego celu odpowiednie osoby, czy zlecasz działania tego typu firmie zewnętrznej?

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na pytanie, które rozwiązanie jest najlepsze. Z jednej strony zakłada się, że jeśli dana firma sama dba o wizerunek i promocję, zrobi to z większym zaangażowaniem niż zewnętrzna agencja. Z drugiej jednak, to właśnie agencja ma profesjonalne przygotowanie i musi rozliczyć się z klientem, prezentując efekty swoich działań. Spoczywa więc na niej większa odpowiedzialność.

Również wydatki mogą kształtować się różnie. Jeśli zatrudniasz specjalistę do spraw promocji, sprawdź, czy jego koszty pracy oraz koszty podejmowanych przez niego działań nie są wyższe niż gdybyś zdecydował się na outsourcing. Może się okazać, że agencja wykonałaby podobne akcje taniej, bo każdy jej pracownik pracuje dla wielu, a nie dla jednego klienta. Dzięki temu koszty jego zatrudnienia rozkładają się na kilka firm.

Każdy przedsiębiorca musi jednak sam policzyć, co bardziej opłaca się w jego specyficznej sytuacji.

Ceny i elastyczność

Nie zakładaj z góry, że jeśli prowadzenia fanpage’a na Facebooku lub wykonanie ulotek w jednej firmie kosztuje X zł, to taką samą cenę zapłaciłbyś w innej. Różne agencje są w stanie zaproponować bardzo podobne usługi w bardzo różniących się od siebie cenach.

Poza tym weź pod uwagę, czy podejmując współpracę z daną agencją, rozliczasz się płacąc abonament za określony pakiet usług, czy też płacisz za każde działanie oddzielnie. Sprawdź, czy abonament rzeczywiście jest tańszy niż zamówienie poszczególnych usług. Porównaj to z cenami oraz warunkami współpracy w innych agencjach. Weź pod uwagę te, które umożliwiają bardziej elastyczne planowanie i korygowanie budżetu.

Na rynku istnieje wiele agencji reklamowych oraz agencji PR. Istnieją jednak również istne hybrydy, które łączą obydwa typy aktywności. Szczególnie dla małych i średnich firm korzystanie z ich usług może być bardzo korzystne. Public relations może w tym przypadku wspierać kampanię reklamową (i odwrotnie). Na Twoje zlecenie agencja może przygotować spójną strategię działań PR oraz reklamowych.

Precyzyjnie do klienta

Jeśli chcesz zaoszczędzić, eliminuj przypadkowe wydatki. Reklama reklamie nie jest równa. Nie szczędź pieniędzy na te działania, które skierowane są do autentycznej grupy docelowej Twojej firmy. Unikaj natomiast rozdrabniania się, „łapania wielu srok za jeden ogon”, czyli mówiąc inaczej – intensyfikowania wydatków w nowych, nieznanych Ci kanałach.

Jeśli klientów pozyskujesz głównie w internecie, to tam powinien być skierowany zarówno budżet, jak i wysiłki promocyjne. Jeśli natomiast klientów pozyskujesz podczas imprez branżowych (np. targów), nie ograniczaj wydatków na ten cel. Skup się na tych kanałach, którymi firma pozyskuje najwięcej pieniędzy i to stamtąd postaraj się „wyciągnąć” jak najwięcej.

Dzięki temu Twój przekaz reklamowo-wizerunkowy będzie precyzyjnie trafiał do potencjalnych klientów. Na eksperymenty lepiej sobie pozwolić w latach tłustych, gdy nie będziesz musiał szukać oszczędności.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: kosztymarketingoszczędnościpublic relationsreklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In