• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak skutecznie pozycjonować stronę www?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

sobota, 25 października, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak skutecznie pozycjonować stronę www?

przez Redakcja Bizrun.pl
27 lutego 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
458
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, czy pozycja serwisu internetowego w najpopularniejszej wyszukiwarce Google ma znaczenie, odsyłamy do TEJ infografiki. Kto wątpliwości nie ma, może od razu przejść do artykułu poniżej.

Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa ok. 200 czynników, z których większość jest tajemnicą Google. Na rynku działa wiele firm i indywidualnych pozycjonerów, którzy usiłują przekonać swoich klientów, że wszystkie składniki wpływające na pozycjonowanie (SEO) mają w jednym palcu. Prawda jest jednak taka, że duża część ich działań opiera się na zgadywaniu, a co gorsze, Google wciąż zmienia reguły tej nierównej gry.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Co więc robić, aby dobrze wypozycjonować swoją stronę? Uważnie słuchać (czytać), co „wujek Google” radzi. A jego podstawowa radzi brzmi: „Bądź uczciwy”. W przypadku SEO oznacza to: nie staraj się oszukać wyszukiwarki, a zamiast tego przygotuj własne, interesujące treści. To wystarczy, by Google Twoją stronę znalazło i doceniło.

Problem w tym, że choć każdy chciałby znaleźć się co najmniej na pierwszej stronie wyszukiwania w Google przy danym słowie kluczowym, to nie wszyscy się tam zmieszczą. Zakładając nawet, że wszyscy pozycjonują strony w sposób całkowicie uczciwy, to i tak, niektórzy znajdą się na wyższych, a inni na niższych pozycjach. Jak więc poprawić swoją sytuację, robiąc to w pełni uczciwie?

Co robić?

  1. Przygotowuj własne teksty i zdjęcia – czyli po prostu, postaraj się na dokładny i oryginalny opis tego, co z punktu widzenia Twojego odbiorcy powinno być najważniejsze. Nie oznacza to, że wszystkie zdjęcia i grafiki musisz wykonywać samodzielnie – najważniejsze, by były one załadowane na Twój serwer, a nie wklejone na zasadzie linku do obrazu z innego serwisu. Oczywiście, całkowicie unikalne obrazy będą stanowiły dodatkową wartość.
  2. Podpisuj każde zdjęcie czy grafikę – i rób to zgodnie z tym, co obraz przedstawia. Np. jeśli w sklepie meblowym podpiszesz produkt jako „bubble chair”, sprawisz, że osoby poszukujące dokładnie takiego krzesła, odnajdą go w Twoim sklepie.
  3. Używaj słów kluczowych w odpowiednio do tego przygotowanym miejscu – na każdej podstronie serwisu powinny być wpisane tzw. meta tagi. Ważne, aby hasła wymieniane po przecinku nie powtarzały się i by odpowiadały frazom, jakie mogą być autentycznie wyszukiwane w Google. Oczywiście powinny być one zgodne z pozostałą treścią strony.
  4. Popularyzuj stronę w social media – to, ile osób lubi Twoje treści i dzieli się nimi np. za pośrednictwem Facebooka, także ma dla Google znaczenie. Im większą popularnością cieszą się wpisy powiązane z Twoją stroną, tym lepiej.
  5. Aktualizuj linki wewnętrzne – a więc nie odsyłaj do stron, które są już nieaktualne. Uważaj też, aby linki nie sugerowały, że po kliknięciu w nie internauta trafi do innych treści niż przypuszcza, ponieważ zaowocuje to większą liczbą tzw. odrzuceń (czyli krótkotrwałych odsłon).
  6. Dbaj o public relations – jeśli będziesz współpracować z innymi serwisami internetowymi, portalami związanymi z Twoją działalnością, na których znajdą się linki do Twoje strony, podniesie to wiarygodność Twojej strony w ocenie Google.

Czego nie robić?

  1. Nie powtarzaj tych samych tekstów na różnych stronach lub podstronach – jeśli te same treści dublują się w różnych miejscach, osłabia to ich wartość.
  2. Nie korzystaj z gotowych opisów – nawet jeśli prowadzisz sklep, a dystrybutor dostarcza Ci nie tylko produkty, ale także ich opisy, należy je przeredagować, a nawet napisać od nowa, by stały się unikalne.
  3. Nie twórz tekstów specjalnie pod kątem robotów – w internecie mnóstwo jest trudnej do zrozumienia papki stanowiącej zbitki słów kluczowych. Google bardzo źle traktuje serwisy, które stosują takie praktyki.
  4. Nie wpisuj słów kluczowych do treści poszczególnych artykułów w kolorze tła – Google nauczyło się wychwytywać takie sztuczki i bardzo ich nie lubi.
  5. Unikaj automatycznej wymiany linków czy też podejrzanych katalogów – teoretycznie służą one właśnie pozycjonowaniu danej strony, ale w praktyce mogą osłabić jej reputację.
  6. Nie umieszczaj linków do strony w serwisach niepowiązanych tematycznie z Twoją stroną – nie wystarczy bowiem, aby linki pojawiały się na jakichkolwiek stronach. Ważne, aby były to serwisy wartościowe i powiązane ze sobą tematycznie.

Przestrzegając tych prostych zasad, zwiększysz szansę na naturalne wypozycjonowanie swojej strony, bez narażania się na „kary” ze strony Google, mogące skutkować obniżeniem pozycji w wyszukiwarce.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: googlepozycjonowanieseo
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

    Bizrun.pl

    2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
    Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

    Nasze projekty

    Obserwuj nas

    No Result
    View All Result

    2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
    Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In