• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak zdobyć klienta biznesowego?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

czwartek, 12 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak zdobyć klienta biznesowego?

przez Redakcja Bizrun.pl
21 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
689
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Pozyskiwanie klienta biznesowego to trochę co innego niż kontakty z klientem indywidualnym. W kontaktach B2B liczy się nie tylko atrakcyjna cena.

Stwierdzenie, że klienta interesuje tylko cena, zawsze jest poważnym uproszczeniem. Generalnie zarówno klienta indywidualnego, jak i firmowego interesuje dobra relacja jakości do ceny. Klient biznesowy, dodatkowo, zainteresowany będzie tym, czy będzie mógł liczyć na długotrwałą i satysfakcjonującą współpracę. Gwarancją dobrych relacji musi być natomiast wysoka jakość usług oraz naprawdę pomocna obsługa klienta.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Przygotuj się do rozmowy

O kliencie indywidualnym nie musisz wiedzieć zbyt wiele, zanim zaoferujesz mu swój produkt lub usługę. Oczywiście istotne jest, aby trafiać do tych klientów, którzy należą do Twojej grupy docelowej i by mieć dla nich przygotowaną taką ofertę, która wpisze się w ich potrzeby i oczekiwania.

W przypadku relacji B2B ważne jest coś jeszcze. Zanim skontaktujesz się z daną firmą, powinieneś zebrać o niej przynajmniej podstawowe informacje. Zapoznaj się z jej stroną internetową, weź pod uwagę przedmiot działalności, ilość zatrudnionych osób, skalę działania. Dopiero znając te parametry, przygotuj taką ofertę, która będzie odpowiednia dla tej konkretnej firmy.

Postępując w ten sposób, znacznie zminimalizujesz ryzyko odrzucenia oferty w porównaniu z sytuacją, w której miałbyś w przypadkowy sposób uderzać do przypadkowych firm.

Używaj zrozumiałego języka

Zarówno na etapie przygotowywania oferty, rozmów handlowych, jak i podczas późniejszych kontaktów używaj takiego języka, co do którego będziesz miał pewność, że jest on zrozumiały dla klienta. Od czasu do czasu upewnij się, że to, co przekazujesz, jest dla klienta jasne.

Nie używaj branżowego żargonu – być może zdarzy się, że mówiąc „slangiem” jakiejś osobie zaimponujesz, ale na pewno nie przełoży się to na skuteczniejszą komunikację.  Zamiast kreować się na eksperta, po prostu bądź pomocny.

Nie oznacza to, że powinieneś popaść w drugą skrajność i rozmawiać z klientem jak z dzieckiem. Po prostu dbaj o to, by między Tobą a nim nie brakowało zwykłego porozumienia (na lingwistycznym poziomie).

Bądź do dyspozycji

To całkiem zrozumiałe, że bardzo często możesz być zapracowany. A jednak – klient nie powinien tego odczuć. Nie może mieć wrażenia, że jesteś dla niego klientem mniej ważnym od innych, którego sprawy przekładane są z jednej przegródki do drugiej.

Za każdym razem podkreślaj, że chętnie odpowiesz na jego pytania, że jesteś do dyspozycji. Jednocześnie przedstaw konkretny, realny do zrealizowania harmonogram działań związanych z realizacją zamówienia i zrób wszystko, aby całość wykonać w terminie.

W przypadku niemożliwych do przewidzenia opóźnień, natychmiast powiadom o tym klienta, nie czekając aż to on pierwszy zacznie dopytywać, co dzieje się z jego zamówieniem. Oczywiście niedopuszczalny jest brak odpowiedzi, gdy klient takie pytania jednak zada.

Gotowy na zmiany

Jeśli klient okazuje niezadowolenie lub mówi wprost, że rezygnuje z Twoich usług na rzecz innej firmy, nie ma sensu obrażać się lub udowadniać, że to Twoja firma jest lepsza od konkurencji. Lepszym, ale także niedoskonałym rozwiązaniem jest zapytanie klienta o to, dlaczego zamierza odejść.

Najlepiej jednak będzie, jeśli zapytasz, co mógłbyś zrobić, aby klient nadal pozostał wierny Twojej firmie. Wysłuchaj go i zaproponuj działania naprawcze, mogące poprawić jego zadowolenie ze współpracy. Jeśli klient na tym etapie podejmie z Tobą dialog, prawdopodobnie na długo pozostanie lojalny Twojej firmie.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: b2bobsługa klientasprzedaż
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In