Marta Góralska (na zdjęciu) prowadzi z kolei internetowy sklep BoxForFox.pl i jednocześnie kończy architekturę. Razem z siostrą promują ekologiczny i odpowiedzialny design, ale także racjonalny biznes, m.in. wspierając ideę 3R (reduce-reuse-recycle), czyli ogranicz-użyj powtórnie-odzyskaj.
– Obie z siostrą nie mamy doświadczenia w branży, jednak to nam nie przeszkadza. Cały czas uczymy się jak prowadzić e-biznes. Nasz sklep ruszył w maju 2011 roku, jednak jego start poprzedziło kilka miesięcy intensywnych przygotowań – wyjaśnia prowadząca BoxForFox.
Swój własny e-biznes od niedawna prowadzi również Marta Pogorzelska, która nie tylko postawiła na dość specyficzną niszę w e-handlu, ale również zaryzykowała z wprowadzeniem międzynarodowej marki na polski rynek.
– Jestem wyłącznym przedstawicielem firmy Arrak Outdoor, produkującej odzież przeznaczoną dla osób pracujących z psami czy zaangażowanych w sporty kynologiczne. Po tym, jak zorientowałam się, że firma handlująca w całej Europie nie ma swojego oddziału w Polsce, zdecydowałam się sama zadziałać i oprzeć własny biznes o tę markę – mówi Marta Pogorzelska.
Kobiety w e-commerce: zorganizowane i konkretne?
Polki często już w fazie planowania własnego biznesu internetowego mają wizję tego, jak rozszerzyć sprzedaż w sieci o inne elementy biznesu. Właścicielka LoveBay snuje plany dotyczące założenia portalu o tematyce erotycznej, a siostry prowadzące BoxForFox marzą o powstaniu własnego miejsca w „realu”.
– Nie chodzi tyle o sklep czy showroom, ale miejsce, do którego przychodzi się zarówno na zakupy, jak i po to, by porozmawiać o nowych trendach i spotkać pozytywnie zakręconych ludzi – wyjawia Marta Góralska.
A jakimi przedsiębiorcami internetowymi są kobiety? Sławomir Rajch, jeden z trenerów Akademii Allegro, podsumowuje wizytę w kilkudziesięciu miastach powiatowych podczas warsztatów z biznesu internetowego.
– Panie przybywają z mniejszym przekonaniem o byciu ekspertem i większą potrzebą konsultacji niż panowie. Radują mnie owocne rozmowy i możliwość realnej pomocy uczestniczkom. Panie są również znacznie bardziej chętne do wyrażania podziękowań i próśb o jednoznaczne wskazanie różnic między tym, co w ich biznesach lepsze, a co gorsze.
Kobiety w e-commerce są również chwalone za szczególnie analityczne podejście do swoich biznesów internetowych – zarówno na etapie już działającej firmy, jak i tej w fazie projektowania. Podobnie uważa właścicielka sklepu internetowego BoxForFox.
– Kobiety, które biorą się za własny e-biznes są przeważnie bardzo dobrze zorganizowane, obowiązkowe i rzetelne. Potrafią zajmować się kilkoma rzeczami naraz i dobrze im to wychodzi, bo przecież tak jest w życiu – twierdzi Marta Góralska.