• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Po czym poznać zainteresowanego klienta?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Po czym poznać zainteresowanego klienta?

przez Redakcja Bizrun.pl
4 marca 2013
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
473
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Właściwie sprawa wydaje się prosta. Klient zainteresowany to taki, który przystaje na Twoją ofertę, a ten, który mówi „nie”, odmawia. Zazwyczaj jednak reakcje potencjalnych kupujących nie są tak jednoznaczne.

Wyobraź sobie, że prowadzisz stacjonarny sklep. Wchodzą do niego dwaj potencjalni klienci. Jeden z nich ogląda wiele różnych produktów, za każdym razem uśmiechając się, a w kilku przypadkach komentując nawet dobrą jakość wykonania towaru.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Drugi z klientów ogląda tylko jedną rzecz, ale przygląda się jej bardzo wnikliwie, jakby „szukał dziury w całym”. Po takich długotrwałych oględzinach zaczyna Ci zadawać niewygodne pytania o gwarancję i możliwość zwrotu zakupionego towaru, gdyby okazał się wadliwy. Nie zapomina przy tym wspomnieć, że cena wydaje mu się zbyt wysoka.

Jak myślisz, który z tych dwóch klientów z większym prawdopodobieństwem dokona zakupu?

Jeśli uważasz, że ten, który jawnie okazuje, że towar mu się podoba, prawdopodobnie nie masz racji. Klient wyraża zadowolenie, bo nie ma nic do stracenia – a więc jeśli nie będzie zamierzał dokonać zakupu, pochlebstwa łatwiej przejdą mu przez gardło. Być może rzeczywiście uważa on oferowane przez Ciebie produkty za warte uwagi, jednak na razie, z jakichś powodów zainteresowany jest wyłącznie ich oglądaniem.

W tym kontekście łatwiej zrozumieć zachowanie drugiego z potencjalnych klientów. On naprawdę jest zainteresowany zakupem, nie chce jednak kupować „kota w worku”. Dlatego właśnie wybrzydza, zadaje niewygodne pytania, podważa jakość wykonania oraz cenę. Jeśli ma zostawić w Twoim sklepie pieniądze, powinieneś pomóc mu w pokonaniu obiekcji. Im droższy i bardziej wartościowy ma być dany produkt dla klienta, tym więcej pracy będziesz musiał wykonać, by z klienta potencjalnego uczynić klienta prawdziwego.

Takie spojrzenie na klientów wydaje się iść trochę pod włos intuicyjnym odczuciom sprzedawców. Najczęściej mamy tendencję uważać za zainteresowanego tego klienta, który się z nami zgadza, przytakuje, chwali, potwierdza. Klienta, który podważa każde kolejne stwierdzenie, który nieustannie wypowiada jakieś „ale”, mamy tendencję uważać za klienta trudnego.

W rzeczywistości jednak to dopytywanie i drążenie danego tematu jest oznaką zainteresowania nim, a przytakiwanie bywa jedynie konformistycznym wyrazem uległości w kwestii, która nas mało obchodzi.

Po czym więc poznać, że klient myśli o zakupie? Po tym, że zadaje pytania. Im ich więcej, tym bliżej jest do finalizacji transakcji. On oczywiście także może zakończyć rozmowę słowami „jeszcze się zastanowię”, w takim jednak przypadku możemy mieć nadzieję, że klient rzeczywiście się zastanowi, a nie zakończy sprawy na czystej deklaracji.

Z punktu widzenia sprzedawcy, potencjalny klient zadający pytania (nawet niewygodne) powinien być wart szczególnego zainteresowania.

MP

Fot. Getty Images

Tagi: klientobsługa klientasprzedaż
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In