• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak zorganizować dobry event?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak zorganizować dobry event?

przez Redakcja Bizrun.pl
30 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Public relations
0
0
POLECEŃ
932
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Czego należy dopilnować, aby event okazał się sukcesem? Na ilu płaszczyznach należy działać?

Organizacja wszelkiej maści eventów to proces bardzo wymagający i złożony, a poszukiwania pewnych ustandaryzowanych zasad nie ułatwia fakt, że każde wydarzenie, każda impreza, mają swój niepowtarzalny charakter i przebieg. Warto jednak zwrócić uwagę na najważniejsze kwestie, raczej wspólne dla każdego rodzaju imprezy i cechujące naszą branżę.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Trivium, czyli trzy rzeczy podstawowe

Przede wszystkim osoba zainteresowana przygotowywaniem eventów musi być dobrze zorganizowana. Każdy, kto chce objąć umysłem złożoną rzeczywistość, jaką jest każdorazowo impreza masowa lub wydarzenie, musi świetnie koordynować czas swój i dziesiątek, a czasem nawet setek innych ludzi.

Po drugie, organizacja eventu wymaga nie lada zdolności przywódczych, zarządczych oraz umiejętności kontroli. Mówiąc obrazowo i po żołniersku: trzeba być jednocześnie komandosem (zdobywać nowe tereny), piechociarzem (systematycznie umacniać pozycje) oraz policjantem (kontrolować).

Po trzecie – prawda absolutna: eventu nigdy nie organizuje jedna osoba. Praca przy organizacji wydarzenia specjalnego to praca – w najczystszej formie – zespołowa, ze wszystkimi tego zaletami, jak i wadami. Zatem w tej branży bardzo ważne są zdolności interpersonalne, począwszy od szczytu drabiny aż po jej podstawę. Często indywidualność nie wystarcza, zespołem trzeba sprawnie kierować, będąc jednocześnie jego członkiem.

Ład i analiza

Każdy event jest zamkniętą całością, ma początek i koniec oraz pewien sekwencyjny porządek. Nie ma tu miejsca na przypadek, improwizować natomiast mogą już tylko doświadczone zespoły.

Tym niemniej organizacja imprezy masowej sprowadza się do efektywnego (a często efektownego) zarządzania: relacjami, procesami, finansami, kapitałem ludzkim itp. Dlatego koniecznie trzeba panować nad całym procesem i nie można pozwolić, aby któryś z jego elementów został zaniedbany, gdyż rzutuje to negatywnie na wszystkie inne aspekty pracy nad eventem.

Ponadto ludzie zawodowo parający się organizacją i produkcją eventów powinni wiele czasu poświęcać na analizy. Z grubsza rzecz ujmując: należy stale monitorować rynek, obserwować konkurencję i jej poczynania, podwykonawców oraz partnerów, ich ofertę, sukcesy oraz porażki. Pozwala to na stworzenie mapy rynku i pozycjonowanie własnej działalności na tle uwarunkowań bieżącej sytuacji.

Kreacja a event

Jedną z najbardziej istotnych kwestii dotyczących pracy organizatora eventów jest kwestia kreacji, szczególnie zaś opozycja: pozyskiwanie kontentu versus jego tworzenie. Temat jest bardzo rozległy, należy jednak zdecydowanie zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty.

Niezależnie bowiem od tego, czy kontent jest gotowym formatem (sprowadzonym, zleconym przez klienta, czy dotyczy projektów o wieloletnich, sformatowanych już zasadach, takich jak cykliczne imprezy, lub też dotyczy imprez własnych, wymyślonych w ramach danej organizacji etc.) to właśnie kontent wyróżnia firmę eventową na mapie rynku i sprawia, że zyskuje się zainteresowanie klientów, renomę i pozycję w branży. W obu przypadkach kreacja to praca żmudna i trudna, coraz częściej wymagająca pełnej interdyscyplinarności intelektualnej i szerokich horyzontów.

Tę sprawność należy rozwijać i ćwiczyć, a nie opierać się wyłącznie na podglądaniu konkurencji i trendów zagranicznych. W skrócie: należy dużo czytać, oglądać i myśleć.

Tworzenie kontentu własnego natomiast to – de facto – najwyższa forma wtajemniczenia w pracy eventowej. Jest to praca najczęściej wykonywana poza bieżącymi obowiązkami, niejako „ku chwale ojczyzny”, bez gwarancji sprzedania i/lub pozyskania sponsorów i partnerów. Jednakże realizacja właśnie tego typu projektów potrafi przynieść najwięcej satysfakcji.

W przypadku realizacji wydarzeń w oparciu o kreację własną, należy koniecznie pamiętać
o najprawdopodobniej najważniejszym aspekcie pracy w tym zakresie – prawnym wykorzystaniu i ochronie. Mam tu na myśli takie rzeczy jak: pozyskanie licencji lub praw do utworów chronionych prawem autorskim i/lub prawami pokrewnymi, zastrzeżenie unikalnych znaków towarowych i patentów oraz ochrona własności intelektualnej (scenariusze, logotypy, nazwy etc.).

Jest to w praktyce bardzo czasochłonna i generująca dużo kosztów dziedzina. Dodatkowo w polskim prawie istnieje wiele luk w tym zakresie, co niestety nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa dla projektu i osób lub firm go tworzących.

Strona 1 z 2
12Następny
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In