Google Plus Local Pages – pokaż światu swój biznes
Google Plus Local Pages to platforma stworzona do promowania przedsiębiorstw działających lokalnie. Dzięki tej usłudze można pokazać światu swój lokalny biznes. Firmy mogą w sposób kompleksowy pokazać swoją markę, od oferty, poprzez ceny, godziny otwarcia, aż po możliwości zaparkowania samochodu.
Google Plus Local Pages to rozszerzenie Google Places. To platforma zintegrowana z wyszukiwarką Google, serwisem Google Maps oraz kręgami, tworzonymi w ramach profilów w Google Plus. Istotnym atutem dla małych firm jest fakt, że wizytówka firmowa jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Ponadto internauci zobaczą naszą firmę w serwisie Google Maps. Usługa jest dostępna na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS.
Google Plus Komunikator
To praktyczne narzędzie do prowadzania czatów z osobami, które są członkami naszych kręgów. Komunikator dostępny jest z poziomu Google Plus, Gmail. Z komunikatora można także w bardzo prosty sposób korzystać przy pomocy smartfonów.
Google Plus Community – stwórz własną społeczność
Jedną z nowszych usług Google Plus jest platforma Google Plus Community. Umożliwia ona tworzenie społeczności, tj. grup użytkowników połączonych wspólnymi zainteresowaniami. Tematyka tworzonych grup nie ma ograniczeń.
Istnieje możliwość tworzenia społeczności prywatnych i publicznych. W obu tych obszarach można wybrać sposób rekrutacji. Społeczności mogą być widoczne dla wszystkich lub tylko dla wybranych osób. Mogę mieć charakter inkluzywny lub ekskluzywny.
W każdej społeczności można wydzielać konkretne podgrupy. W każdej grupie można wybrać dowolną liczbę moderatorów.
Google Plus – funkcjonalna aplikacja na urządzenia mobilne
Google Plus może się także pochwalić funkcjonalną aplikacją mobilną. Aplikacja jest cały czas udoskonalana, czym zyskuje sobie coraz większe uznanie klientów. Od niedawna aplikacja dla iPhona i urządzeń z Androidem pozwala na dodawanie efektów zdjęć (filtry, narzędzia do kadrowania i obracania fotografii, zmiany jakości i kontrastu, bez konieczności otwierania aplikacji zewnętrznych).
Z usługą zintegrowano część narzędzi z aplikacji Snapseed. Aplikacja pozwala także przechowywać kopie zapasowe zdjęć (do 5 GB bezpłatnie). Zmieniono również sposób wyświetlania postów na ekranach telefonów – pokazywane będą teraz całe zdjęcia.
Ułatwiono możliwość edycji własnego profilu podczas podróży. Trudno wymienić wszystkie nowości. Jednak dzięki nim, według ekspertów, to jedna z lepszych aplikacji mobilnych dostępnych na rynku. Znacznie przewyższa możliwości aplikacji mobilnej Facebooka.
Google Plus – pełna integracja z popularnymi usługami i serwisami
Istotnym argumentem przemawiającym za Google Plus jest pełna integracja z wieloma popularnymi serwisami i usługami Google. Integracja sprawia, że internauta – użytkownik Google Plus, będzie miał wszystko w jednym miejscu.
Obecnie Google Plus jest zintegrowany z YouTube, Kalendarzem Google. Od niedawna użytkownicy YouTube udostępniający publicznie filmiki, dzięki przyciskowi „Add” szybko i łatwo udostępnią ten sam filmik na swoim profilu Google Plus.
Google Plus – raj dla fanów fotografii
Ostatnio pojawiła się nowa usługa skierowana do miłośników fotografii. Google Plus w aspekcie publikowania zdjęć stara się dorównać innym serwisom, dla których jest to usługa sztandarowa. Także Facebookowi, który ostatnią zmianą wyglądu profilów pokazał, że zdjęcia traktuje priorytetowo.
Wynika to z faktu, że coraz częściej fotografie są narzędziem promocji dla firm. W teorii funkcjonuje już termin marketing wizualny lub obrazkowy. Google Plus wprowadził w ostatnim czasie wiele udogodnień dla miłośników fotografii.
Użytkownicy serwisu mają możliwość zaawansowanego wyszukiwania zdjęć. Opracowany został nowy filtr wyszukiwania, który pozwala na wyświetlanie wyłącznie zdjęć publicznych lub zaprezentowanych przez naszych znajomych w kręgach. Zdjęcia można wyszukiwać według słów kluczowych. Podobnej wyszukiwarki trudno szukać w Facebooku.
Google Plus – pierwszy w kolejce na linii SEO
Obecnie serwisy społecznościowe odgrywają znaczącą rolę na rynku internetowym. Powszechnie wskazuje się, że musi nadejść moment, kiedy to impulsy z tych serwisów będą miały wymierny i jasny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Wydaje się jednak, że pierwszym serwisem, na którym aktywność firm będzie się przekładała na pozycję w wynikach, będzie właśnie Google Plus. To przecież serwis siostrzany wobec kluczowej wyszukiwarki, jaką jest Google. Dzięki temu wyszukiwarka Google będzie miała dostęp do wszelkich danych z Google Plus (liczba użytkowników, liczba komentarzy, treść komentarzy, autorzy komentarzy itp.).
Wyszukiwarce Google będzie najłatwiej włączyć do swojego algorytmy wskaźniki z Google Plus. Zapewne jednym z istotnych czynników będzie status czasowy obecności firmy w serwisie, dlatego warto zainteresować się już dziś możliwościami, jakie niesie portal społecznościowy firmy z Montain View.
Źródło: www.tense.pl