• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak przeprowadzić kampanię on-line? 10 kroków

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak przeprowadzić kampanię on-line? 10 kroków

przez Redakcja Bizrun.pl
1 lutego 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
402
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Od zawsze zwrot z inwestycji był ważny. Jednak nie zawsze i nie w przypadku wszystkich kanałów dotarcia, optymalizacja i wpływ na ROI (rate of invest – zwrot z inwestycji, przyp. redakcji) był tak prosty.

Łukasz Kret

Prowadzenie działań w internecie pozwala mierzyć i optymalizować bardzo wiele czynników w trakcie trwania kampanii, trzeba tylko wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę i przestrzegać kilku ważnych zasad.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

1. Analiza otoczenia

Pierwsze podstawowe działanie powinno obejmować dogłębną analizę otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego produktu/usługi oraz rynku, na którym funkcjonuje firma. Ma to na celu określenie wartości marki klienta. Dzięki tym danym można budować efektywną strategię, która ma prowadzić do osiągania coraz większego zwrotu z inwestycji.

2. Przygotowanie strategii

W celu uzyskania i zwiększania zwrotu z inwestycji, należy stworzyć kreatywną strategię reklamową (briefing), odpowiadającą charakterystyce produktu i marce klienta, uwzględniając: cel i założenia kampanii, estymacje przewidywanych rezultatów, grupy docelowe, do których chcemy dotrzeć, a także dobór odpowiednich placementów, czy budżetów.

Strategia pozwoli nam określić, jakie wskaźniki jakościowe powinniśmy brać pod uwagę przy prowadzeniu działań.

3. Określenie wskaźników jakościowych

W celu optymalizacji kampanii reklamowych należy zwrócić uwagę na kilka wskaźników, które świadczą o jakości i efektywności przeprowadzanych działań. Dzięki ich analizie, można wyciągnąć wnioski w kwestii dalszych poczynań optymalizacyjnych.

Do wskaźników takich należą m.in.: liczba wizyt na stronie, udział w wyświetleniach, współczynnik konwersji, CTR, CPA oraz wzrost sprzedaży/dochodu. Koniecznym jest ustalenie, które ze wskaźników są dla nas najważniejsze, ponieważ przez ich pryzmat będziemy w późniejszym czasie optymalizować kampanię.

4. Optymalizacja kampanii

Jedną z najważniejszych praktyk, która wpływa na zwiększenie ROI, jest stałe monitorowanie efektów kampanii i jej optymalizowanie. W przypadku działań SEM w zupełności wystarczą nam takie narzędzia jak Google Analytics i Google AdWords. Pokazują nam wiele danych i współczynników, na podstawie których możemy prowadzić optymalizację kampanii.

Ważnym współczynnikiem przy optymalizacji są stawki za jakie licytujemy słowa kluczowe, bądź miejsca docelowe. Często warto zwiększyć stawki dla poszczególnych witryn, które mają dobre współczynniki konwersji. Aby dotrzeć do naszej grupy docelowej, stale musimy szukać nowych słów kluczowych oraz nowych wydawców i witryn. Ważne jest także optymalizowanie kreacji i tekstów reklamowych.

W przypadku wyszukiwarek, teksty reklamowe powinny być jak najlepiej dopasowane do zapytania użytkownika, czyli przekierowywać go bezpośrednio na stronę zawierającą interesujący go produkt/usługę. Natomiast w przypadku kreacji na witrynach – powinny zawierać odpowiednie call-to-action (wezwanie do działania – przyp. red.).

5. Wykorzystanie call-to-action

Na rynku panuje duża konkurencja – wiele firm oferuje te same produkty lub usługi, które my chcemy sprzedać. W celu zachęcenia potencjalnego klienta do kliknięcia właśnie w naszą kreację, musimy postarać się przedstawić najlepsze benefity naszej oferty, które określiliśmy sobie wykonując analizę otoczenia i przygotowując strategię.

Warto pamiętać o użyciu takich haseł, które bardzo jasno, wprost komunikują jaki użytkownik ma zysk wybierając nasz produkt, np. „Darmowy Okres Próbny” czy „10% rabatu”.

WAŻNE! Jeżeli mamy pewność, że nasza oferta jest najkorzystniejsza na rynku, warto abyśmy podali także cenę produktu/usługi. Używając wezwań do działania, zwiększymy szansę, że użytkownik zdecyduje się na kliknięcie w nasza reklamę.

Warto urozmaicić nasze reklamy, aby wyróżniały się na tle konkurencji. W przypadku kampanii w wyszukiwarce Google możemy do reklam tekstowych dodać rozszerzenia witryny, lokalizacji lub przycisk +1.

Kreacje graficzne powinny zachęcać do zapoznania się z ofertą poprzez skuteczne wyeksponowanie produktu. W przypadku, gdy w ofercie jest więcej niż jedna pozycja, reklama powinna kierować użytkownika na stronę z konkretnym produktem, którego poszukuje.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: internetkampaniapromocjareklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In