6. Zgodność kreacji ze stroną docelową
Ważnym elementem każdej kreacji jest zgodność ze stroną docelową. Jeżeli na kreacji informujemy użytkownika o przecenie na dany produkt, po kliknięciu w nią użytkownik powinien zostać przekierowany na podstronę z tym produktem i ceną, która została podana na kreacji.
Częstym błędem jest przedstawianie zaniżonej ceny produktów na kreacjach lub przekierowanie na inny produkt, aby zwabić jak najwięcej potencjalnych klientów. Niestety, takie działanie nie wpływa na poprawę ROI – wręcz przeciwnie, zniechęca użytkowników do naszej strony. Warto też, aby kolorystyka i design kreacji nawiązywał do strony docelowej, co najlepiej się sprawdza przy kampaniach remarketingowych.
7. Wykorzystanie referencji na witrynie
Pokazanie referencji i certyfikatów w wielu miejscach, pomoże zwiększyć współczynnik konwersji. Wzbudza to zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz pokazuje, że zakupy na naszej stronie są bezpieczne.
Dobrym rozwiązaniem jest wstawienie referencji na stronie podziękowania za zapisanie się do newslettera lub w miejscu potwierdzenia wysłania formularza kontaktowego. Zwiększa to szanse na konwersje wśród użytkowników, którzy jeszcze nie wykonali pożądanej przez nas akcji.
Testowanie różnych wariantów umieszczania referencji pozwoli na wybranie najlepszego miejsca, czy to na stronie, czy także w kreacji banerowej.
8. Testy A/B
Testowanie stron docelowych jest jednym z najważniejszych elementów, jakie mają wpływ na podniesienie współczynnika ROI. Każda zmiana na stronie powoduje zmianę liczby konwersji, a umiejętne sterowanie tym procesem zapewni, że wydatki poniesione na reklamę zwrócą się, i to z nawiązką.
Do tego celu można wykorzystać dostępne rozwiązania komercyjne lub darmowe np. Google Analytics, które oprócz rozbudowanych możliwości analitycznych, posiadają również dedykowany moduł do testów A/B.
9. Lejki zakupowe i ścieżki konwersji
Należy uważnie przyjrzeć się lejkom zakupowym oraz ścieżkom konwersji, ponieważ optymalizacja na tym etapie zdarza się dosyć rzadko, a w internecie nie wystarczy być takim jak inni – trzeba być lepszym i stale dążyć do poprawy wskaźników.
Optymalizacja na etapie lejka konwersji obejmuje: działania reklamowe poza stroną (dobór odpowiednich placementów) oraz na stronie (miejsca na witrynie wymagające poprawy).
Często niedoceniane jest pierwsze spotkanie z marką/produktem, które w zależności od typu, może z mniejszym lub większym prawdopodobieństwem zaowocować pożądaną akcją użytkownika.
10. Analiza wyników kampanii
Nadal zdarza się, że wysiłek włożony w jedną kampanię, nie jest do końca wykorzystywany: nie jest używany remarketing, nie są gromadzone adresy mailowe do późniejszej komunikacji z klientem itp.
Pośrednie efekty działań oraz wnioski z analizy skuteczności poszczególnych placementów reklamowych pomagają w planowaniu kolejnych kampanii. Odpowiednio przygotowany raport z zakończenia kampanii powinien być powiązany z krótko- i długoterminową analizą wpływu działań reklamowych na sprzedaż. Pomoże to podnieść ROI także poprzez świadome planowanie i obniżenie kosztów przyszłych kampanii.
Podsumowanie
Oprócz podstawowych czynników wpływających na ROI, które zostały opisane powyżej, istnieje szereg innych elementów i uwarunkowań mogących przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Istotne jest zatem analizowanie wielu elementów jednocześnie, dostrzeganie występujących między nimi powiązań i wyciąganie odpowiednich wniosków.
Łukasz Kret – direct traffic director Grupy ClickAd