• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak skutecznie pozycjonować stronę www?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak skutecznie pozycjonować stronę www?

przez Redakcja Bizrun.pl
27 lutego 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
401
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, czy pozycja serwisu internetowego w najpopularniejszej wyszukiwarce Google ma znaczenie, odsyłamy do TEJ infografiki. Kto wątpliwości nie ma, może od razu przejść do artykułu poniżej.

Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa ok. 200 czynników, z których większość jest tajemnicą Google. Na rynku działa wiele firm i indywidualnych pozycjonerów, którzy usiłują przekonać swoich klientów, że wszystkie składniki wpływające na pozycjonowanie (SEO) mają w jednym palcu. Prawda jest jednak taka, że duża część ich działań opiera się na zgadywaniu, a co gorsze, Google wciąż zmienia reguły tej nierównej gry.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Co więc robić, aby dobrze wypozycjonować swoją stronę? Uważnie słuchać (czytać), co „wujek Google” radzi. A jego podstawowa radzi brzmi: „Bądź uczciwy”. W przypadku SEO oznacza to: nie staraj się oszukać wyszukiwarki, a zamiast tego przygotuj własne, interesujące treści. To wystarczy, by Google Twoją stronę znalazło i doceniło.

Problem w tym, że choć każdy chciałby znaleźć się co najmniej na pierwszej stronie wyszukiwania w Google przy danym słowie kluczowym, to nie wszyscy się tam zmieszczą. Zakładając nawet, że wszyscy pozycjonują strony w sposób całkowicie uczciwy, to i tak, niektórzy znajdą się na wyższych, a inni na niższych pozycjach. Jak więc poprawić swoją sytuację, robiąc to w pełni uczciwie?

Co robić?

  1. Przygotowuj własne teksty i zdjęcia – czyli po prostu, postaraj się na dokładny i oryginalny opis tego, co z punktu widzenia Twojego odbiorcy powinno być najważniejsze. Nie oznacza to, że wszystkie zdjęcia i grafiki musisz wykonywać samodzielnie – najważniejsze, by były one załadowane na Twój serwer, a nie wklejone na zasadzie linku do obrazu z innego serwisu. Oczywiście, całkowicie unikalne obrazy będą stanowiły dodatkową wartość.
  2. Podpisuj każde zdjęcie czy grafikę – i rób to zgodnie z tym, co obraz przedstawia. Np. jeśli w sklepie meblowym podpiszesz produkt jako „bubble chair”, sprawisz, że osoby poszukujące dokładnie takiego krzesła, odnajdą go w Twoim sklepie.
  3. Używaj słów kluczowych w odpowiednio do tego przygotowanym miejscu – na każdej podstronie serwisu powinny być wpisane tzw. meta tagi. Ważne, aby hasła wymieniane po przecinku nie powtarzały się i by odpowiadały frazom, jakie mogą być autentycznie wyszukiwane w Google. Oczywiście powinny być one zgodne z pozostałą treścią strony.
  4. Popularyzuj stronę w social media – to, ile osób lubi Twoje treści i dzieli się nimi np. za pośrednictwem Facebooka, także ma dla Google znaczenie. Im większą popularnością cieszą się wpisy powiązane z Twoją stroną, tym lepiej.
  5. Aktualizuj linki wewnętrzne – a więc nie odsyłaj do stron, które są już nieaktualne. Uważaj też, aby linki nie sugerowały, że po kliknięciu w nie internauta trafi do innych treści niż przypuszcza, ponieważ zaowocuje to większą liczbą tzw. odrzuceń (czyli krótkotrwałych odsłon).
  6. Dbaj o public relations – jeśli będziesz współpracować z innymi serwisami internetowymi, portalami związanymi z Twoją działalnością, na których znajdą się linki do Twoje strony, podniesie to wiarygodność Twojej strony w ocenie Google.

Czego nie robić?

  1. Nie powtarzaj tych samych tekstów na różnych stronach lub podstronach – jeśli te same treści dublują się w różnych miejscach, osłabia to ich wartość.
  2. Nie korzystaj z gotowych opisów – nawet jeśli prowadzisz sklep, a dystrybutor dostarcza Ci nie tylko produkty, ale także ich opisy, należy je przeredagować, a nawet napisać od nowa, by stały się unikalne.
  3. Nie twórz tekstów specjalnie pod kątem robotów – w internecie mnóstwo jest trudnej do zrozumienia papki stanowiącej zbitki słów kluczowych. Google bardzo źle traktuje serwisy, które stosują takie praktyki.
  4. Nie wpisuj słów kluczowych do treści poszczególnych artykułów w kolorze tła – Google nauczyło się wychwytywać takie sztuczki i bardzo ich nie lubi.
  5. Unikaj automatycznej wymiany linków czy też podejrzanych katalogów – teoretycznie służą one właśnie pozycjonowaniu danej strony, ale w praktyce mogą osłabić jej reputację.
  6. Nie umieszczaj linków do strony w serwisach niepowiązanych tematycznie z Twoją stroną – nie wystarczy bowiem, aby linki pojawiały się na jakichkolwiek stronach. Ważne, aby były to serwisy wartościowe i powiązane ze sobą tematycznie.

Przestrzegając tych prostych zasad, zwiększysz szansę na naturalne wypozycjonowanie swojej strony, bez narażania się na „kary” ze strony Google, mogące skutkować obniżeniem pozycji w wyszukiwarce.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: googlepozycjonowanieseo
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In