5. Niezawodność i bezpieczeństwo w cenie
Pozwolenie na występowanie błędów, wpływających na niezawodność, szybkość ładowania się czy występowanie częstych, długotrwałych przestojów jest najszybszą drogą do straty klientów.
UWAGA! Internauta już po kilku sekundach rezygnuje z bezskutecznych prób wejścia i zazwyczaj więcej nie wraca do niej.
Podobnie jest z kwestiami zabezpieczeń. Podstawowym sposobem zdobycia zaufania jest zabezpieczenie certyfikatem SSL. Stanowi on gwarancję szyfrowania przesyłanych informacji, uniemożliwiając tym samym jakiekolwiek ich przejęcie.
Stronę, której można w pełni zaufać, rozpoznajmy poprzez pojawienie się żółtej kłódki, rozpoczęcie adresu od https:// w przeglądarce, a najbezpieczniejszą z opcji – także po zamalowaniu pasku adresu w przeglądarce na kolor zielony.
– Certyfikaty stosowane są przez firmy i instytucje, które na stronach internetowych wymagają maksymalnej ochrony, obsługując np. płatności kartami kredytowymi, wymagając podania danych uwierzytelniających i przetwarzając zbiory danych osobowych, których przechwycenie stanowiłoby klęskę wizerunkową marki – precyzuje Michał Trziszka, CEO w firmie Cal.pl.
6. Pamiętaj o aktualizacjach
Nikogo nie interesują promocje z 2007 roku, czy życzenia bożonarodzeniowe, wiszące na stronie przez cały rok.
Dobra strona www musi zawierać zawsze aktualne informacje, interesujące z punktu widzenia klienta. Część stron, pełniących jedynie funkcję internetowych wizytówek, nie wymaga stałych aktualizacji, prezentując główne, niezmienne informacje o firmie – głównie oferta i teleadresowe.
Jedynie w tym przypadku można zrezygnować z dodawania nowych informacji. W pozostałych – aktualizacje pokazują, że firma prężnie działa, stale myśląc o klientach.
Fot. Getty Images