• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Nowe pomysły dla marketerów na FB

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Nowe pomysły dla marketerów na FB

przez Redakcja Bizrun.pl
15 października 2012
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
315
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Niespodziewanie nieudany debiut Facebooka na giełdzie zmotywował Marka Zuckerberga do zdwojenia prac nad samym portalem.

W listopadzie 2010 r. w USA, a w sześciu innych krajach z końcem stycznia 2011 r., pojawiła się nowa funkcjonalność. Za pomocą kuponów rabatowych, Facebook Deals dawał możliwość promowania lojalności indywidualnego klienta, zakupów kolektywnych oraz ofert charytatywnych. Projekt ten nie przyniósł jednak pożądanych efektów, przez co zaniechano próby wprowadzenia go na całym świecie.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Z Facebook Deals wyeluował właśnie wprowadzany na całym świecie Facebook Offers. Narzędzie to, dostępne dla marketerów zarządzających fanpage’ami, które mają ponad 400 fanów, pozwala stworzyć promocyjną ofertę sprzedawanego przez siebie produktu.

Dobroduszny gigant, generujący z reklam 80 proc. swoich dochodów, umożliwia aktywację pierwszej oferty za darmo, za następne – w zależności od zasięgu ofert – pobiera opłatę w wysokości co najmniej 5 dolarów. Nawet w przeliczeniu na złotówki to niewiele w kontekście uzyskiwanego w ten sposób zaangażowania na stronie fanowskiej oraz zwiększenia przywiązania klienta do brandu.

– Zuckerberg zamknął wreszcie usta sceptykom wychodzącym z założenia, iż na Facebooku nie da się sprzedawać – twierdzi Dominika Chłopicka, manager ds. social media w 365PR. – Firmy otrzymały względnie tanie, banalnie proste i niezwykle efektywne narzędzie do promocji swoich usług. Facebook Offers ma dużą szansę powodzenia w Polsce, gdzie przy obecnej i wciąż rosnącej liczbie 9 milionów aktywnych użytkowników, zainteresowanie portalem przechodzi swój renesans.

Pod koniec września na terenie Stanów Zjednoczonych została uruchomiona także opcja social gifting, zapowiadająca koniec ery nietrafionych prezentów. Użytkownicy mają możliwość wysyłania znajomym prezentów od setek usługodawców, którzy nawiązali współpracę z Facebookiem: od kuponów na kwiaty, przez kolorowe skarpetki, po słynne za oceanem cup cake’i (rodzaj ciastek – przyp. red.).

Obdarowana osoba może spersonalizować prezent i zrealizować voucher w wybranym punkcie, a nawet wymienić go na zupełnie inny o takiej samej wartości. Social gifting jest strzałem w dziesiątkę potrzeb Amerykanów, którzy nie obawiają się mikropłatności, dbając jednocześnie o poufność swoich danych teleadresowych.

Jednak nie wszystkie facebookowe nowości cieszą specjalistów od marketingu w mediach społecznościowych. Wraz z otwarciem warszawskiego biura zarządzającego regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Facebook wypowiedział wojnę fałszywym kontom i nagle okazało się, że fanpage mniejszych marek straciły nawet kilkanaście procent fanów.

Ponadto, faktem stał się nowy sposób szacowania zasięgu postów. Owszem, oficjalnie zaczęto doliczać ruch pozyskany z urządzeń mobilnych, jednak statystyki te drastycznie maleją w skutek zmiany wyświetleń w news feed. Dotychczas wystarczyło załadowanie aktualności, a obecnie użytkownik musi przewijać stronę główną i odsłona postu naliczana jest dopiero w momencie ukazania się wybranego wpisu na ekranie.

Choć zmniejsza to liczbową skuteczność marketerów, to jednak wyniki ich pracy są bardziej precyzyjne i wiarygodne niż do tej pory, co miejmy nadzieję zaowocuje większymi staraniami nad tworzeniem treści publikowanych informacji.

Fot. Getty Images

Tagi: e-marketingFacebooksocial marketingsocial media
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In