• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zorganizuj konkurs on-line

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zorganizuj konkurs on-line

przez Redakcja Bizrun.pl
23 kwietnia 2012
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
122
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Prowadząc działania promocyjne on-line, firmy często tak bardzo koncentrują się na aspektach prawnych, skupiają na oryginalności pomysłu czy wykorzystaniu najnowszych technologii, że zapominają o podstawowych zasadach marketingu. W efekcie takiego działania rusza niebanalny, ultranowoczesny konkurs, który jednak nie przynosi żadnych marketingowych czy PR-owych korzyści. Jednym słowem: cel promocyjny nie zostaje osiągnięty.

Upewnij się zatem, że droga przystąpienia do Twojego konkursu jest łatwa oraz jasno i precyzyjnie wytłumaczona, a zasady jego przebiegu i wyłonienia zwycięzców są nieskomplikowane i zrozumiałe. Konkurs, który wymaga znacznego nakładu wysiłku i energii od potencjalnych użytkowników i/lub udziału osób trzecich (np. głosowanie na zdjęcie znajomego), z dużym prawdopodobieństwem będzie źródłem frustracji oraz wywoła wiele nieporozumień.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Za przykład może służyć trwająca 4 tygodnie akcja promocyjna kremów i plastrów do depilacji Veet. Na stronie internetowej firmy należało wgrać zdjęcie, na które głosowali pozostali internauci; wygrała osoba, która zebrała najwięcej głosów. Konkurs wymagał dużego nakładu czasu oraz trudu, nie tylko od uczestnika, ale także od jego znajomych. Oczywiście takie angażowanie klientów potrafi również przynieść firmie wiele korzyści, pamiętaj tylko, aby dobierać odpowiednie narzędzia do celu, który chcesz osiągnąć.

O czym jeszcze warto pamiętać, aby osiągnąć promocyjny sukces? Mierz siły na zamiary: wygospodaruj odpowiednią ilość czasu potrzebną do zorganizowania całego przedsięwzięcia.

Przygotuj wcześniej materiały, których będziesz używał do przeprowadzenia konkursu na wszystkich jego etapach, takie jak np. banner reklamujący konkurs. Miej na uwadze, że humor i dowcip przyciągają. Aby zminimalizować ryzyko braku zainteresowania, dobrze jest jakiś rozpocząć promowanie akcji z wyprzedzeniem. Ustal kto i w jaki sposób będzie informował o konkursie i jego wynikach, a także kto będzie nadzorował jego przebieg. Wywiązuj się z obietnic, a przede wszystkim – wyślij nagrody!

3) Nakieruj swoje działania na efekty

Przeprowadzenie skutecznego i efektywnego konkursu on-line wymaga przygotowania dobrze przemyślanego planu marketingowego. Ważne jest, abyś stale komunikował się z odbiorcami za pośrednictwem różnych kanałów, do których masz dostęp. Twoje komunikaty powinny być skierowane zarówno do potencjalnych, jak i aktywnych uczestników konkursu.

Tak, jak wszystkie inne działania marketingowe, prowadzony przy użyciu mediów społecznościowych konkurs jest także okazją do zaangażowania się w aktywny dialog z fanami i osobami obserwującymi Twój fanpage. Udostępnianie aktualizacji konkursu, odpowiadanie na pytania użytkowników, dostarczanie im zachęt do dzielenia się swoimi uwagami czy komentarzami oraz mobilizowanie i motywowanie ich do głosowania to ogólnie znane, lecz niestety często słabo wykorzystywane zabiegi marketingowe. Pamiętaj o nich i nie pomijaj, a z pewnością przyczynią się do zwiększenia skuteczności Twojego konkursu.

Bądź też przygotowany na sprzężenie zwrotne z odbiorcami, pamiętaj że najważniejszą kwestią jest odpowiadanie na ich komentarze – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Pozostawienie krytyki Twoich działań bez odpowiedzi, to chowanie głowy w piasek, które będzie negatywnie odbierane przez audytorium.

4) Podsumuj efekty swoich działań i wyciągnij z nich wnioski

Kiedy Twój konkurs zostanie rozstrzygnięty, dobrze jest podsumować efekty działań, a także wyciągnąć z nich konstruktywne wnioski i zastanowić się, co należałoby poprawić przy realizacji następnej kampanii. Firmy, które odnoszą największe sukcesy to te, które nie zrażają się porażkami, ale potrafią je wykorzystać w swoich dalszych działaniach.

Źródło: NewWeb PR

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: konkurspromocja
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In