• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Reklamowe problemy aptek

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 2 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Reklamowe problemy aptek

przez Redakcja Bizrun.pl
2 lutego 2012
w dziale: Marketing, Reklama
0
0
POLECEŃ
362
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Ustawa refundacyjna co prawda nie zakazuje reklamy leków OTC (bez recepty) i suplementów, lecz wprowadza całkowity zakaz reklamy aptek. Pojawia się zatem pytanie co z dotychczasową praktyką wydawania przez aptekę gazetek reklamujących leki?

Biorąc pod uwagę aktualne orzecznictwo, należy uznać, że takie gazetki będą uznane za niedopuszczalną reklamę aptek.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

– Należy podkreślić negatywny wpływ zakazu reklamy aptek przez samą aptekę na dalszą sprzedaż leków pacjentom – mówi Robert Wasiak z agencji So What. – Apteki będą musiały wycofać się z tego elementu komunikacji marketingowej lub go w znacznym stopniu zmodyfikować.

Programy lojalnościowe skierowane do klientów i prowadzone przez apteki zostały zaliczone w poczet działalności reklamowej i jako takie… zakazane.

– Zdaniem nadzoru farmaceutycznego znikną wszelkiego rodzaju karty lojalnościowe, w tym karty wspólnie wydawane np. przez apteki i instytucje ubezpieczeniowe lub finansowe. Z uwagi na potencjalne konsekwencje prawne naruszenia zakazu reklamy aptek, każda planowana działalność promocyjna powinna zostać poddana głębokiej i szczegółowej analizie prawnej. Nie można wykluczyć, iż organy stosujące prawo przyjmą w tym zakresie interpretację niekorzystną dla przedsiębiorcy – twierdzi Robert Wasiak.

− W odpowiedzi na decyzje ustawodawcy, wzrośnie rola programów motywacyjnych organizowanych przez firmy farmaceutyczne i skierowanych do aptek. Większe wsparcie dla aptek może złagodzić stratę dotychczasowych narzędzi marketingowych, które apteki wykorzystywały samodzielnie – przekonuje przedstawiciel So What.

Ustawa refundacyjna wyłącza możliwość objęcia leków refundowanych jakimikolwiek działaniami trademarketingowymi w relacjach między przedsiębiorcami, w tym możliwość objęcia ich programem lojalnościowym. Nie zmienia jednak dotychczasowych zasad prowadzenia tego typu programów w zakresie leków OTC i suplementów diety.

UWAGA!
− Nadal można budować relacje B2B w zakresie leków nie będących lekami refundowanymi – zaznacza Tomasz Kaczyński  z kancelarii DZP.

Przedstawiciele DZP oraz So What stwierdzają, że nawet po wprowadzeniu restrykcyjnych zmian w prawie, wciąż istnieją legalne narzędzia gwarantujące skuteczną promocję leków.

Wymieniają m.in. programy lojalnościowe kierowane do odbiorców hurtowych i detalicznych. Umożliwiają one promocję wybranych medykamentów (np. nowości rynkowych), premiowanie określonego poziomu zamówień oraz wybranych pakietów leków.

W ramach prawa można także stosować premie zakupowe w miejsce standardowego rabatu.

− Nie zamyka to listy dostępnych narzędzi marketingowych, które mogą zwiększać komunikację danego leku lub suplementu wśród aptek – mówi Robert Wasiak i wymienia m.in. wygodne narzędzia do wsparcia cyklicznej, okresowej lub specjalnej sprzedaży oraz towarzyszącą im platformę IT.

Fot. www.sxc.hu

Tagi: aptekalekireklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In