• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Skąd biorą się klienci? Z rekomendacji i ogłoszeń!

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Skąd biorą się klienci? Z rekomendacji i ogłoszeń!

przez Redakcja Bizrun.pl
17 kwietnia 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
563
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Reklama w portalach ogłoszeniowych i osoby polecone przez zadowolonych z obsługi klientów – to zdaniem większości pośredników nieruchomości najlepsze sposoby na pozyskiwanie nowych klientów.

W dobie internetu dającego możliwość szybkiego i łatwego wyszukiwania informacji w sieci, rynek obrotu nieruchomości bezsprzecznie skoncentrowany jest wokół portali nieruchomości.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Już od wielu lat to one stanowią dla klientów najważniejsze źródło danych o nieruchomościach oferowanych do sprzedaży i wynajmu; w efekcie to właśnie z portali najwięcej klientów trafia do biur obrotu nieruchomościami.

Potwierdzają to wyniki ankiety przeprowadzonej przez portal Domy.pl wśród pośredników. Wg ponad 41 proc. z nich, internetowe portale ogłoszeniowe są najlepszym źródłem pozyskiwania klientów dla biur nieruchomości. Dla porównania – ogłoszenia w prasie, które jeszcze przed dekadą wyznaczały rynkowa pozycję większości biur nieruchomości i decydowały o ich „być albo nie być”, niemal całkowicie straciły na znaczeniu.

Obecnie, gdy zamawiane ogłoszenie może być nieaktualne jeszcze przed ukazaniem się w druku, znaczenie prasy drastycznie spadło. Zamieszczających w niej oferty jak i przeglądających zniechęcają też opłaty – czy to za zamieszczenie ogłoszenia, czy za konieczność zakupu gazety. W internecie wszystko można znaleźć szybciej, wygodniej, bez ponoszenia dodatkowej opłaty i bez wychodzenia z domu.

Drugim bardzo ważnym źródłem klientów dla biur nieruchomości są ich dotychczasowi klienci. Ci zadowoleni z profesjonalnej obsługi dokonanej transakcji, polecają biuro lub konkretnego pośrednika swoim bliskim, przyjaciołom i znajomym. W ten sposób stają się żywą i – zdaniem blisko 29 proc. pośredników – najbardziej skuteczną reklamą.

Stosunkowo niewielu pośredników – zaledwie 8,8 proc. – uznaje za najlepsze źródło pozyskiwania klientów stronę internetową biura. Choć zawiera ona cenne informacje dla klientów i jest niezbędnym świadectwem profesjonalizmu firmy, to jednak jej siła przekazu i skuteczność jest zdecydowanie mniejsza niż wspomnianych wcześniej portali ogłoszeniowych. Własnej strony www nie można nie mieć, ale traktować ja trzeba jako wspierające, a nie podstawowe narzędzie komunikacji marketingowej firmy.

Z ankiety portalu Domy.pl wynika, że najmniejszym uznaniem wśród pośredników cieszą się targi nieruchomości. Tylko co dwusetny uznał je za najlepsze źródło klientów. Wymagające sporego zaangażowania finansowego i osobowego targi nieruchomości nie przynoszą zwykle oczekiwanego efektu; „klientów z targów” jest mało, a koszt ich pozyskania jest wielokrotnie wyższy od tego, za jaki można pozyskać klienta w internecie.

Blisko 1/5 uczestników ankiety przy pytaniu o najlepsze źródło pozyskiwania klientów wybrała odpowiedź otwartą, oznaczoną jako „inne”. Wśród wielu podawanych w niej odpowiedzi pośrednicy jako najlepsze źródło klientów rozumiane jako najskuteczniejsza reklamę wymieniali m.in. banery reklamowe wywieszane w oknach, na balkonach lub ogrodzeniach oferowanych nieruchomości, uczestnictwo w sieci MLS, dystrybucję ulotek reklamujących biuro oraz aktywną promocję w portalach społecznościowych, głównie na Facebooku.

Na koniec warto podkreślić fakt, że łącznie, wg ponad połowy pośredników uczestniczących w ankiecie, najwięcej klientów trafia do biur nieruchomości z internetu. Na tak wysoko cenioną efektywność tego medium składają się mailingi, reklamy w wyszukiwarkach, informacje zamieszczane w portalach społecznościowych, prezentacja firmy i ofert na własnej stronie www, a przede wszystkim – publikacja ofert w portalach ogłoszeniowych.

Fot. Getty Images

Tagi: badaniadewelopermarketingnieruchomościsprzedaż
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In