• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Ubierz się przez internet

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Ubierz się przez internet

przez Redakcja Bizrun.pl
1 czerwca 2012
w dziale: Rozwój, Shopping
0
0
POLECEŃ
363
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Odzież i obuwie to jedna z najsilniej rozwiniętych kategorii w handlu internetowym – już co piąty polski sklep internetowy chce ubierać swoich klientów. W sieci można znaleźć nie tylko nową kolekcję z popularnych sieciówek, ale również tanią odzież z Azji i modowe perełki.

Aż 20 proc. wszystkich sklepów internetowych w Polsce prowadzi sprzedaż w kategorii „odzież i obuwie” (wg analizy serwisu eKomercyjnie). Nic dziwnego, skoro wg różnych szacunków to właśnie odzież znajduje się w czołówce najchętniej kupowanych przedmiotów w sieci, dzieląc podium na przemian z biżuterią, sprzętem RTV/ AGD, elektroniką czy multimediami.

Powiązane wiadomości

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

Jak dobrze zacząć dzień?

Na Allegro.pl obecnie największy wybór mają kobiety – tylko podkategoria „Odzież damska” zawiera niemal 900 tys. ofert, w tym aukcje. Na drugim miejscu znajduje się „Obuwie” (ok. 600 tys. ofert), a dopiero potem „Odzież męska”.

Polskie prawo pozwala internautom na zwrot towaru zakupionego w sieci w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Aby otrzymać zwrot pieniędzy np. za spodnie, które w rzeczywistości okazały się zbyt małe lub buty, które nie leżą komfortowo, wystarczy w tym czasie wysłać sprzedającemu e-mail ze swoją decyzją.

WAŻNE! Kupujący płaci wyłącznie za odesłanie towaru do sprzedawcy, natomiast ten ostatni powinien zwrócić klientowi nie tylko pieniądze za przedmiot, ale również koszt wysyłki doliczonej wcześniej do ceny zamówienia.

Pieniądze powinny trafić na konto kupującego nie później niż dwa tygodnie po odebraniu pisma przez sprzedającego.

– Nie każdy może bez podania przyczyny żądać zwrotu pieniędzy za kupiony towar. Takiego przywileju nie mają zarówno internauci, którzy licytowali przedmiot na aukcji albo kupowali od osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Wyjątkiem są także transakcje, gdzie zarówno sprzedawca, jak i klient są przedsiębiorcami. W tym przypadku zwrot pieniędzy zależy od dobrej woli firmy – wyjaśnia Krzysztof Henel, trener Akademii Allegro.

Towar zakupiony w sieci można również reklamować, np. w przypadku stwierdzenia wady lub gdy nie odpowiada on opisowi. Gdy sprzedawca uzna reklamację, ma prawo do wyboru dalszego postępowania wobec klienta.

– W grę wchodzi zwrot pieniędzy, wymiana przedmiotu na nowy lub też naprawa uszkodzeń, jeśli takie miały miejsce. Sprzedawca ma 14 dni na odniesienie się do reklamacji klienta – brak odpowiedzi skutkuje automatycznym uznaniem jego roszczeń – wyjaśnia Henel.

W sieci na wyciągnięcie ręki są marki trudno dostępne na polskim rynku. Producent kultowych butów uruchomił w kwietniu sklep on-line ChristianLoboutin.com, a szpilki Manolo Blahnika można już nabyć w pięciu serwisach, m.in. Barneys.com. Popularną marką odzieżową zamawianą zza granicy jest np. Asos. Poza tym już teraz wielu polskich sprzedawców internetowych sprowadza tanią odzież i inne produkty z Chin, Tajwanu czy Korei, w modnym japan style.

Internauci mogą kupić odzież produkowaną w krajach azjatyckich już od 8 zł za T-shirt do 35 zł za tunikę. Kupując u polskiego importera, za przesyłkę jednej sztuki odzieży zapłacimy standardowo od 25 do 30 zł. Jednak kuriera z paczką można wyczekiwać dopiero po co najmniej 14 dniach od czasu zamówienia.

Podobny czas oczekiwania obowiązuje w przypadku przedmiotów zamawianych z Ameryki Północnej. Krócej podróżują paczki zamawiane z krajów europejskich – przesyłkę można otrzymać nawet po tygodniu. W tym przypadku również cena jest inna.

Najmniej zapłacimy za sprowadzenie towaru z kraju należącego do Unii Europejskiej, od 40 do 50 zł za kilogram. Przykładowo, składając zamówienie na Asos.com czy Romwe.com standardowa przesyłka odzieży będzie kosztować maksymalnie 30 zł.

– Znacznie droższe są już przesyłki z państw europejskich nie należących do UE, np. z Ukrainy, Macedonii czy Albanii, gdzie zapłacimy nawet ok. 200 zł/kg. Najdrożej wyniesie nas przesyłka z Ameryki Południowej, bo ok. 250 zł/kg – wylicza trener Akademii Allegro.

Zagraniczne zakupy bez opuszczania Polski nie są jednak możliwe bez posiadania karty kredytowej. Pieniądze z konta będą pobrane przez e-sklep po uprzednim skalkulowaniu ceny zgodnie z walutą.

UWAGA! Kupując za granicą warto pozyskać numer i datę przesyłki – te informacje mogą się przydać podczas ewentualnej interwencji w Urzędzie Wymiany Poczty z Zagranicą.

Dla wielu osób niezwykle istotny jest czas realizacji zamówienia. Jak przewiduje ustawa, sprzedający powinien wysłać towar w terminie 30 dni po decyzji zakupu przez klienta. W praktyce tak długi czas oczekiwania na wysyłkę zdarza się niezwykle rzadko. Wielu sprzedających zamieszcza na swojej stronie zapis o wysyłce przedmiotu w ciągu 24 godzin. Oznacza to, że towar jest wysyłany z hurtowni czy sklepu w ciągu doby, ale od czasu zaksięgowania wpłaty klienta.

– Jeśli zależy nam na szybkim otrzymaniu przedmiotu, powinniśmy skorzystać z przesyłki kurierskiej. Towar będzie u nas na drugi dzień. Wybierając między przesyłką priorytetową a zwykłą, skorzystajmy z tej pierwszej. To przeważnie różnica 2 lub 3 zł, a czas oczekiwania na przesyłkę znacznie krótszy – mówi Henel.

Fot. Getty Images

Tagi: allegroe-zakupyodzież
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In