• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jaką franczyzę wybrać?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jaką franczyzę wybrać?

przez Redakcja Bizrun.pl
6 czerwca 2012
w dziale: Franczyza, Startuj
0
0
POLECEŃ
109
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Nie musisz działać pod własnym szyldem. Jeśli chcesz skorzystać z pomysłu na biznes, który został już sprawdzony w praktyce, możesz zainteresować się franczyzą. Ofert nie brakuje, problemem będzie raczej dokonanie najlepszego wyboru.

W Polsce wciąż przybywa programów franczyzowych. Niemal w każdej branży możesz znaleźć interesujące możliwości, wymagające od franczyzobiorcy mniejszych lub większych nakładów finansowych. Np. franczyzowy lokal gastronomiczny możesz założyć zarówno za 5 tys. zł (Crazy Piramid Pizza – punkt z pizzą w rożku), za kilkaset tysięcy złotych (Salad Story – sprzedaż sałatek), jak i za kwotę przewyższającą milion zł (McDonalds).

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Co ważne, zdobycie środków do 200 tys. zł przy dobrym pomyśle na biznes jest obecnie ułatwione, ponieważ niektóre banki (np. Idea Bank, FM Bank) wzbogaciły swoje oferty o specjalne kredyty dla początkujących przedsiębiorców.

Zanim jednak sięgniesz po własne oszczędności lub poprosisz o wsparcie bank, dobrze wybierz odpowiedni program franczyzowy.

1) Wybierz przedmiot działalności, który interesuje Cię na tyle, że potrafisz wyobrazić sobie wieloletnią pracę w danej branży. Rezygnacja z franczyzy bywa trudniejsza niż zamknięcie samodzielnie stworzonej firmy, weź więc to pod uwagę. Wybierając szyld dla swojej działalności, planuj wieloletnią współpracę.

2) Gdy zdobędziesz już podstawowe informacje o kilku wybranych sieciach, dokładniej im się przyjrzyj. Jak długo działają na rynku? Ile ich punktów franczyzowych już działa? W jakich lokalizacjach? Do jakich klientów kierowana jest oferta? Czy firmy te działają także poza Polską, a może tylko na terenie jednego województwa? Poszukaj w internecie opinii o danym franczyzodawcy – szczególnie cenne mogą być komentarze innych franczyzobiorców, ale nie lekceważ również opinii klientów firmy.

3) Spróbuj nawiązać kontakt z franczyzobiorcą interesującej Cię sieci, który działa w miejscowości o podobnej liczbie mieszkańców jak miasto, w którym chcesz działać. Zadaj mu pytania m.in. o to jak sobie radzi finansowo, czy jest zadowolony z liczby klientów i czy chwali sobie współpracę z zarządem sieci. Jeśli wyszukując w internecie wiadomości o danym franczyzodawcy natknąłeś się na niepokojące informacje, spróbuj uzyskać na ten temat opinie franczyzobiorców.

4) Gdy już będziesz poważnie zainteresowany daną ofertą, umów się na rozmowę z przedstawicielem sieci franczyzowej. Podczas spotkania zadaj jak najwięcej nurtujących Cię pytań. Poproś także o informacje na temat kondycji finansowej sieci. Nie nastawiaj się, że spotkanie musi zakończyć się sukcesem. Dopóki możesz zrezygnować, dokładnie analizuj wszelkie „za” i „przeciw”. Zwróć również uwagę na atmosferę, w jakiej odbywa się rozmowa, np. czy jesteś traktowany po partnersku. Spróbuj także wybadać czy przedstawiciel sieci będzie gotów poważnie traktować Twoje propozycje dotyczące współpracy lub zakresu działalności w przyszłości.

5) Dokładnie przeanalizuj projekt umowy. Dobrze zrobisz, jeśli skonsultujesz ją z prawnikiem. Taki wydatek może Ci się bardzo opłacić. Jeśli będziesz miał poważne wątpliwości, spróbuj negocjować warunki umowy. Nie ma sensu godzić się na rozwiązania, o których wiesz, że na pewno będą dla Ciebie niekorzystne.

Jeśli starannie wykonasz wszystkie te kroki i nadal będziesz zainteresowany współpracą z danym franczyzodawcą, prawdopodobnie będzie to dobry wybór. Decyzja o związaniu się z firmą, która ma stabilną sytuację i z powodzeniem pozyskuje klientów, a do tego uczciwie traktuje swoich partnerów, dobrze rokuje na przyszłość. Jeśli do tego wybrana branża będzie zgodna z Twoimi zainteresowaniami, masz duże szanse na sukces.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: franczyzainspiracje
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In