W przypadku biura nie jest dobrze, jeśli dostać się do niego można jedynie bocznym lub tylnym wejściem. Nie zaszkodzi natomiast winda. Zniechęcać może jej brak – szczególnie, gdy firma znajduje się wyżej niż na pierwszym piętrze.
Powierzchnia
Wybierając lokal nie daj się ponieść zbyt dużej fantazji. Prawda, że olbrzymie biuro będzie przestronne, ale koszty jego utrzymania będą bardzo wysokie.
Nie daj się też skąpstwu. Być może na razie wystarczy Ci maleńki lokal, ale siedziby firmy lepiej nie zmieniać zbyt często. Weź pod uwagę możliwość zatrudnienia kilku dodatkowych osób w przyszłości.
Wybierz powierzchnię, która będzie wystarczająca przez kilka najbliższych lat dla firmy, która systematycznie się rozrasta.
Infrastruktura
Zwróć uwagę czy w budynku dostępny jest telefon i internet. Jeśli nie, to czy można je podłączyć. Czy jest kuchnia? Czy jest toaleta? Jedna czy więcej? W jakich miejscach są zlokalizowane? A co z ogrzewaniem? Jak wygląda kwestia wentylacji? Te techniczne aspekty w codziennym użytkowaniu lokalu okażą się bardzo ważne.
Standard
Standard lokalu przekłada się na wygodę i prestiż. Na początku może się to wydawać błahostką, w praktyce jednak samopoczucie Twoje i pracowników będzie lepsze, jeśli pracować będziecie w miejscu komfortowym, zadbanym, dobrze wykończonym. Takiego miejsca nie będziesz też musiał wstydzić się przed klientami i innymi osobami odwiedzającymi firmę. Chodzi przy tym nie tyle o luksus, co o zwykłą wygodę i czystość.
MP
Fot. Getty Images