• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Kryzys – najlepszy czas na własną firmę

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kryzys – najlepszy czas na własną firmę

przez Redakcja Bizrun.pl
4 czerwca 2013
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
1.3k
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Być może zastanawiasz się nad tym, czy warto rozpocząć własną działalność gospodarczą. A jeśli nawet jesteś przekonany, że tak, możesz mieć wątpliwości, czy czas osłabienia gospodarczego to dobry moment na taką decyzję.

Bardzo możliwe, że najlepszy czas na rozkręcenie własnej firmy jest teraz.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Dlaczego? Skoro właśnie dziś zastanawiasz się nad rozpoczęciem własnej działalności, prawdopodobnie coś Cię do tego skłania. Być może jest to niezadowolenie z dotychczasowej pracy, być może presja wynika ze zwiększonych potrzeb finansowych, a może po prostu nie masz innego wyjścia – zostałeś bez pracy i musisz liczyć na siebie. W każdym razie, moment, w którym czujesz się mocno zmotywowany do wprowadzenia ważny zmian, będzie sprzyjał ich dokonywaniu.

Nie bój się kryzysu

Twoje wątpliwości mogą wynikać stąd, że obecnie w Polsce dość powszechnie mówi się o kryzysie, a przynajmniej o osłabieniu koniunktury. Czy więc okres, w którym zarówno firmy, jak i osoby prywatne tną koszty, może być dobrym czasem na nowy biznes?

Odpowiedź brzmi: tak! Każda firma musi być dostosowana do swoich czasów. Jeśli więc chcesz prowadzić działalność w okresie, dla którego charakterystyczne jest powszechne oszczędzanie i zaciskanie pasa, powinieneś to uwzględnić w swoim biznesplanie. Zaoferuj swoim klientom produkty lub usługi, które pozwolą im zaoszczędzić!

Kryzys to czas, w którym firmy szukają tańszych podwykonawców, a klienci detaliczni poszukują możliwości obniżenia swoich stałych kosztów. Weź więc pod uwagę takie pomysły na biznes, które będzie można sprzedać pod hasłem oszczędności.

Łącz produkty

Właśnie dzięki temu sukces odniosła obuwnicza spółka CCC. Polacy, nawet ci mniej zamożni, nigdy nie będą chodzili boso. Nawet w trudnych czasach będą kupowali buty, tyle że muszą być to produkty w dobrej relacji jakości do ceny. Wiedział to Dariusz Miłek, który swoją sieć najdynamiczniej rozwijał właśnie wtedy, gdy obawiający się kryzysu konkurenci wstrzymywali się z działaniami. Potem okazało się, że to jego strategia była słuszna.

Dziś także najwięcej zarobi ten, kto znajdzie sprytny sposób na zaoferowanie czegoś, co będzie bardziej dostępne, ładniej opakowane, a przy tym relatywnie tańsze niż u innych sprzedawców.

Nie oznacza to, że jedyne możliwe rozwiązanie to kupić towar w tej samej hurtowni, co konkurenci, a następnie sprzedać go z mniejszą niż oni marżą. W handlu może się sprawdzić sprzedaż łączona – np. oferowanie okularów słonecznych i kremu do opalania w jednym zestawie plażowym, tańszym niż oddzielny zakup okularów oraz kremu.

Cross-selling, czyli oferowanie klientom dodatkowych opcji podczas zakupu, stoi za sukcesami sprzedażowymi najrozmaitszych firm od stacji benzynowych zaczynając, a na sieciach fast-food kończąc.

Zrób to inaczej

W obszarze usług pole do popisu jest jeszcze szersze. Można oferować usługi bardziej i mniej rozbudowane, można łączyć je w zupełnie niespotykane pakiety lub w innowacyjny sposób rozliczać się z klientami z ich wykonania.

Np. w branży budowlanej pojawiają się oferty remontów w abonamencie. Właściciel nieruchomości ponosi miesięczną opłatę, w ramach której ekipa budowlana będzie błyskawicznie i bez dodatkowych opłat reagowała na konieczne naprawy i niewielkie przebudowy.

Czy kryzys to zły moment na takie innowacje? Wręcz przeciwnie! To najlepszy czas. Gdy kryzysu brak, klienci są bardziej lojalni, korzystają z usług wciąż tych samych firm, rzadko poszukują alternatyw. Gorsza sytuacja gospodarcza wywołuje natomiast większe zainteresowanie nowościami, częstsze przeliczanie kosztów i gotowość do zmian.

Dla każdej nowej firmy jest to ogromna szansa.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: inspiracjapsychologiastartupzakładanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In