• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Skalowalny biznes, czyli… jaki?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

czwartek, 12 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Skalowalny biznes, czyli… jaki?

przez Redakcja Bizrun.pl
25 maja 2012
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
405
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Planując biznes, powinieneś zadbać o to, by był on… skalowalny. Ale… co to właściwie znaczy?

Zalóżmy, że zamierzasz udzielać indywidualnych lekcji na godziny w wąskiej, specjalistycznej dziedzinie. Sam jesteś swoją firmą. Masz odpowiednią wiedzę i umiejętności. Ogłaszasz się w internecie i lokalnej prasie, rozmawiasz ze znajomymi i tak, powoli, zyskujesz pierwszych klientów.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Zacierasz ręce, bo klienci, to pieniądze, a skoro klientów jest coraz więcej, będziesz stawał się coraz bogatszy. Zauważ jednak, że taki biznes nie może rozwijać się w sposób nieograniczony. W pewnym momencie dojdziesz do ściany – nie będziesz mógł już obsłużyć więcej klientów.

Planując taki biznes, musisz więc przewidzieć, że nie zarobisz więcej niż wynosi stawka godzinowa pomnożona przez ilość klientów możliwych do obsłużenia np. w ciągu miesiąca.

Zwiększenie skali takiego biznesu będzie bardzo trudne bez poważnych modyfikacji. Może mógłbyś zatrudnić dodatkową osobę? Pewnie tak, ale czy nie będzie ona wolała pracować na własny rachunek niż dzielić się z Tobą przychodami? Być może mógłbyś prowadzić szkolenia dla większej liczby osób jednocześnie – ale czy klienci, którym zależy na indywidualnych lekcjach, zdołają to zaakceptować?

Istnieje ryzyko, że w pewnym momencie nie będziesz już mógł się dalej rozwijać. To właśnie oznacza, że biznes jest nieskalowalny – zwiększenie skali takiego biznesu jest niezwykle trudne, przynajmniej dopóki nie poniesiesz znacznych kosztów.

Lepiej skalowalne są przeważnie biznesy internetowe. Np. portal, który dobrze prosperuje jako mała firma, nie będzie wymagał całkowitego przeorganizowania i ogromnych nakładów, gdy jego popularność wzrośnie. Przydadzą się wtedy pojemniejsze i wydajniejsze serwery, wystąpi konieczność zatrudnienia nowych pracowników, ale model biznesowy pozostanie podobny. Do tego możliwość dochodów z reklam lub abonamentów będzie uzależniona wyłącznie od ilości wizyt lub aktywnych klientów, nie zostanie więc w żaden sposób ograniczna.

UWAGA! Skalowalność biznesu należy brać pod uwagę już na etapie biznesplanu.

Jeśli planujesz dynamiczny rozwój swojej firmy, weź pod uwagę nie tylko możliwość rozbudowywania oferty, ale także m.in. wielkość lokalu w odniesieniu do rozrastającej się liczby zatrudnionych osób lub w odniesieniu do zwiększonej ilości klientów.

Wybierając system informatyczny (np. oprogramowanie sklepu internetowego), wybierz taki, który będzie można rozbudować i który nie będzie generował dużych kosztów, gdy znacznie przybędzie klientów.

To samo dotyczy wszystkich innych aspektów funkcjonowania firmy. Powinna zostać ona zorganizowana w taki sposób, aby jej rozwój nie wymuszał wydatków nieproporcjonalnie dużych w stosunku do skali rozwoju.

Marcin Pietraszek

Tagi: planowanieskalowaniestartup
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In