• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Marcin Beme Człowiekiem Roku 2011 polskiego internetu

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Marcin Beme Człowiekiem Roku 2011 polskiego internetu

przez Redakcja Bizrun.pl
20 czerwca 2012
w dziale: Spotkania, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
59
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Redakcja Internet Standard nagrodziła Człowieka i Firmę Roku 2011. W pierwszej kategorii statuetkę otrzymał Marcin Beme – twórca serwisu Audioteka.pl. Statuetkę dla firm przyznano internetowemu sklepowi z odzieżą – Answear.com.

Na tegorocznej Konferencji 2K12, która odbyła się pod hasłem „W poszukiwaniu źródeł wzrostu”, redakcja portalu Internet Standard tradycyjnie już wręczyła nagrody „Człowieka Roku” i „Firmy Roku Polskiego Internetu”.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

Laureatem w pierwszej kategorii został Marcin Beme – założyciel serwisu Audioteka.pl, z którego można bezpośrednio pobrać i odtworzyć audiobooki. Marcin Beme przekształcił startup w stabilnie działający biznes, czego dowodem może być transakcja warta 2 mln zł z funduszem Giza Polish Ventures oraz współpraca z takimi gigantami, jak Amazon i iTunes.

Wśród firm zwyciężył internetowy sklep odzieżowy – Answear.com, który odniósł sukces, umiejętnie łącząc sprzedaż online i offline. Pod względem jakości obsługi i sposobu prezentacji produktów Answear.com wyznaczył nowe standardy w polskim e-commerce.

Podczas Konferencji Internet 2k12 eksperci branży dzielili się doświadczeniami jak tworzyć skuteczne strategie wzrostu dla biznesu, w szczególności w kontekście pojawiania się na polskim rynku dużych graczy, takich jak Amazon czy Facebook.

– Najlepszą odpowiedzią na wejście dużego konkurenta jest konsekwentne realizowanie swojej wizji, wchodzenie na rynki zagraniczne – mówił Marcin Beme. – W Czechach sprzedajemy 3 razy więcej niż w Polsce. We Francji wydawało się, że rynek jest nasycony, okazało się zupełnie co innego. Konsekwentnie przenosimy nasz model na rynki zagraniczne – dodał.

Rafał Agnieszczak, prezes pierwszego w Polsce portalu społecznościowego Fotka.pl, stwierdził że szansę na sukces przy wchodzeniu na nowy rynek lokalny mają tylko te firmy, które podejdą do tego procesu poważnie, tworząc odpowiednie zaplecze. Nie brak przykładów dużych firm internetowych, które zlekceważyły wyzwania związane z trwałym wejściem na polski rynek.

Podczas dwudniowej konferencji szefowie największych portali i serwisów online, przedsiębiorcy oraz analitycy rynku dyskutowali o trendach rynkowych, stanowiących tak wyzwania, jak i szanse dla branży internetowej. Najważniejszymi z nich są wzrost popularności urządzeń mobilnych i aspekt monetyzacji użytkowników, czyli wprowadzanie płatności za treści.

Mobilność rodzi obawy ze względu na fakt, że na odbiorcach korzystających ze smartfonów czy tabletów zarabia się znacznie mniej niż na użytkownikach tradycyjnych „terminali”. Ponadto, w sytuacji kiedy internauci przyzwyczajeni są do otrzymywania treści na jednym z urządzeń za darmo, nie będą skłonni płacić za podobne materiały tylko dlatego, że są one dostarczane na inny typ urządzenia.

Tomasz Jażdżyński z GG Network stwierdził, że cała branża internetowa ma problem z „mobilnością”:
– Nauczyliśmy użytkowników, że w telefonie jest łatwiej, przyjemniej, za darmo i bez reklam.

Gdzie zatem można upatrywać źródeł wzrostu, o których mowa w tytule konferencji? Mniejsi, choć dynamicznie rozwijający się gracze rynkowi, tacy jak Salon24, Telepolis.pl czy YetiPay stawiają na jakość treści, elastyczność i szybkość działania.

Wydawca portali internetowych skierowanych do kobiet – Barbara Stawarz z InnovaWeb zdradziła, że w swojej praktyce stawia na reklamę nakierowaną do wąsko targetowanego użytkownika:
– Taka sprofilowana reklama jest dla niego interesująca, a jednocześnie nie czuje się on „sprzedany”.

Więksi gracze, podczas dedykowanego im panelu dyskusyjnego zwracali uwagę, że ich receptą na wzrost jest nieustanne szukanie nowych usług, obszarów i nisz, które będą nowym źródłem przychodów, innym niż reklama.

Grzegorz Tomasiak, prezes WP.pl podkreślił wagę własnego, unikalnego kontentu (tekstowego lub video), który generuje najwięcej odsłon i staje się wyróżnikiem danej marki. Zauważył jednak, że branża internetowa musi wykorzystywać kanał urządzeń mobilnych, chociaż wiąże się to z koniecznością budowania lekkich stron internetowych oraz tworzeniem aplikacji.

Tagi: e-commercekonferencjaplebiscytstartup
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In