• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak motywować pracowników na co dzień?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak motywować pracowników na co dzień?

przez Redakcja Bizrun.pl
25 czerwca 2012
w dziale: Human Resources, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
479
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Ten artykuł nie dotyczy kwestii przyznawania premii ani wydawania karnetów na siłownię. Na motywację pracowników wpływa nie tylko okresowa gratyfikacja, ale także mnóstwo innych czynników.

Zazwyczaj przez 5 dni w tygodniu 1/3 naszego życia spędzamy w pracy. Czas ten mamy szansę wykorzystać efektywniej, gdy spędzamy go w dobrych warunkach i w dobrej atmosferze, niż wtedy, gdy stres blokuje wszelką inicjatywę.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Dobre relacje

Warto dbać o dobre relacje w pracy. Ważne, aby wspierać te zachowania pracowników, które sprzyjają zgodzie, szacunkowi i dobrej komunikacji, a eliminować te, które sieją niezgodę, niezdrową rywalizację, czy tworzenie się frakcji walczących ze sobą pracowników. Ważne, by zatrudnione osoby jak najwięcej energii poświęcały pracy, a nie np. radzeniu sobie z konfliktami lub stresem.

Komunikacja

Odpowiednia komunikacja z pracownikami ma ogromny wpływ na jakość ich pracy. Staraj się, by pracownicy mieli dużą wiedzę na temat sytuacji firmy oraz tego, co się w niej dzieje. A już szczególnie dbaj o to, by każdy wiedział, co i w jaki sposób powinien robić oraz do kogo zwrócić się, gdy tej wiedzy zacznie brakować. Dobry przepływ informacji na linii szef-pracownik oraz pracownik-pracownik to podstawa dobrze zrealizowanych zamówień i odpowiedniej obsługi klienta.

Ale na tym nie koniec. Doceniaj pomysły i zaangażowanie poszczególnych osób. Nie unikaj pochwał, gdy pracownik naprawdę na nie zasługuje. I coś jeszcze – zawsze rób to, co zadeklarowałeś, że zrobisz. Każdego dnia udowadniaj, że jesteś osobą wartą zaufania.

Ograniczona kontrola

Istotne jest również, by pracownicy wiedzieli, że wymaga się od nich czegoś innego niż ślepego, bezrefleksyjnego posłuszeństwa. Aby mogli wykazać się inicjatywą, muszą wiedzieć, że szef takiej inicjatywy od nich oczekuje.

To zaś nieodzownie wiąże się z delegowaniem zadań i uprawnień. Najpierw musisz zaufać danemu pracownikowi, uwierzyć, że gdy dasz mu większy zakres władzy i zmniejszysz zakres kontroli, firma wcale się nie zawali.

Pracownik, który poczuje, że jest traktowany poważnie, że wymaga się od niego inicjatywy i odpowiedzialności, przeważnie stara się tym wyzwaniom sprostać. Poczucie odpowiedzialności w połączeniu z wiarą we własne siły staje się wtedy dodatkowym motywatorem do lepszej pracy.

Różnorodna aktywność

To, co ważne, to także różnorodność bodźców. Monotonne wykonywanie tych samych zadań przez osiem godzin dziennie powoduje, że już w połowie regulaminowego czasu pracy pracownik czuje się zmęczony i w końcu spada jego zaangażowanie. Dlatego dobrze, jeśli pracę jednego typu można wykonywać na przemian z pracą innego rodzaju.

Idealnie, jeśli praca przy biurku mogłaby być zamieniana na pracę w terenie (lub odwrotnie).  Dobrze również, jeśli praca samodzielna może być przeplatana taką, która wymaga kontaktów z ludźmi.

Warunki pracy

Trudno dobrze pracować, gdy nie ma się odpowiednich narzędzi. W przypadku pracy biurowej ważne będzie nie tylko udostępnienie pracownikowi „jakiegoś” komputera, ale przekazanie mu sprzętu, który działa szybko, sprawnie i bezawaryjnie. Jeśli ktoś wykonuje pracę w sieci, nie powinien tracić 10 minut na załadowanie każdej kolejnej strony internetowej. Potrzebne jest też odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu praca będzie mogła być wykonywana jak najsprawniej.

W wypadku pracy innej niż biurowa, będą to odpowiednio inne narzędzia – np. nawigacja samochodowa dla kierowcy, telefon komórkowy dla handlowca, czy zestaw śrubokrętów i kluczy dla osoby wykonującej drobne naprawy w siedzibie firmy.

Dobre warunki pracy to także odpowiednia temperatura i wilgotność pomieszczenia, odpowiednia ilość miejsca, czy niski poziom hałasu. Jeśli coś ciągle przeszkadza w wykonywaniu pracy (np. uciążliwy hałas dochodzący do biura z sąsiadującej z nim hali produkcyjnej), trudno uniknąć irytacji pracowników i co za tym idzie, spadku motywacji do tego, by w pracy dawać z siebie jak najwięcej.

Przeczytaj także: Delegowanie zadań i uprawnień

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: komunikacjamotywacjazespół
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In