• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jaki powinien być idealny kupiec?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 16 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jaki powinien być idealny kupiec?

przez Redakcja Bizrun.pl
5 listopada 2012
w dziale: Human Resources, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
282
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Doświadczenie procentuje

Aż 58 proc. pracodawców preferuje kandydatów posiadających doświadczenie na podobnym stanowisku. Ważniejsze są dla nich ogólne predyspozycje i umiejętności niż nawet specjalistyczna, gruntowa wiedza w danej kategorii asortymentowej. Tylko 14 proc. zwraca uwagę na doświadczenie w zakresie zakupów w wybranym asortymencie.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Najczęściej wymagane jest dwu- (38 proc.) i trzyletnie (30 proc.) doświadczenie w zawodzie. Doświadczenie powyżej pięciu lat oczekiwane jest w 10 proc. ofert pracy. Coraz częściej pracodawcy wymagają również doświadczenia w zakresie handlu międzynarodowego (12 proc.). Wymóg ten prawie zawsze występował w parze z biegłą znajomością języka angielskiego.

Obowiązkowa znajomość rynku

Pracodawcy poszukują kandydatów, których charakteryzuje głęboka wiedza rynkowa. Znajomość branży (w tym znajomość producentów, zależności rynku itp.) została wskazana w 61 proc. ogłoszeń.

Pracodawcy poszukują przede wszystkim osób z doświadczeniem związanym z pracą w danym obszarze biznesowym. Oczekują wiedzy i umiejętności zdobytych w dziale zakupów. Z punktu widzenia organizacji liczą się zarówno umiejętności w pracy „z liczbami”, jak i współpraca z ludźmi.

Kupiec, bez względu na specyfikę zakupów, powinien również posiadać umiejętności analityczne – musi analizować, planować i stale poszukiwać nowych możliwości optymalizacyjnych. Z drugiej strony, powinien być w ciągłym kontakcie nie tylko z rynkiem, dostawcami, ale i klientami wewnątrz swojej organizacji, stąd potrzeba umiejętności perswazji i negocjacji oraz zdolności budowania relacji.

Umiejętności w cenie

Najważniejsze dla ogłoszeniodawców są umiejętności negocjacyjne. Wymaga ich blisko jedna czwarta wszystkich pracodawców. Na drugim miejscu wskazywane są zdolności analityczne, czyli umiejętność analizy rynku, formułowania na jej podstawie wniosków i, w dalszej kolejności, przygotowywanie prognoz oraz strategii współpracy z dostawcami na przyszłość. Innymi ważnymi dla pracodawców umiejętności są: budowanie relacji, zdolności organizacyjne, komunikacyjne oraz umiejętność pracy pod presją czasu.

Analizę przeprowadzono na podstawie danych dostarczonych przez portal Pracuj.pl. Dotyczyły one ogłoszeń na stanowiska kupiec i specjalista ds. zakupów w portalu Pracuj.pl ukazujących się na portalu od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku.

Fot. Getty Images


Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: handelhrpracownikzatrudnianie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Calzedonia: plażowa moda 2012

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In