Nie wszystko Twoja firma musi robić sama, nie w każdym z wykonywanych zadań musi się specjalizować. Np. jeśli wydajesz gazetki z reklamami różnych firm, nie musisz mieć własnej drukarni, ani księgowości. Nie musisz mieć nawet własnego studia, w którym przygotowuje się materiały do druku. Nie rezygnuj jednak z własnych handlowców.
Sednem zajmij się sam
Twoja firma powinna zajmować się tym, co stanowi sedno jej działalności. Zleceniobiorcy zewnętrzni mogą właściwie robić dla Ciebie wszystko, poza tym, co jest istotą Twojej firmy. To Twoja wizytówka, bez której będziesz wyłącznie pośrednikiem.
Nie chodzi jednak tylko o kwestię ambicji. Z outsourcingiem zawsze wiąże się ryzyko. Dla firmy zewnętrznej będziesz tylko jednym z klientów, a więc zadania wykonywane dla Ciebie nie będą pewnie traktowane priorytetowo.
Nie spodziewaj się ponadprzeciętnego zaangażowania i wysiłku ze strony pracowników firm outsourcingowych. Zlecaj im zadania stosunkowo proste, rutynowe, techniczne lub administracyjne, natomiast w tych obszarach, gdzie trzeba dać z siebie szczególnie dużo, działaj wspólnie z własnymi pracownikami.
Motywacja wewnątrz firmy będzie zawsze większa niż motywacja usługodawcy.
MP
Fot. Getty Images