• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zagubiony bagaż, odwołany lot

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

sobota, 12 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zagubiony bagaż, odwołany lot

przez Redakcja Bizrun.pl
15 lutego 2012
w dziale: Porady prawne, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
39
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij
Co zrobić, kiedy zaginie bagaż? Jakie świadczenia musi zagwarantować przewoźnik wówczas, gdy lot jest opóźniony lub zostanie odwołany? W takich sytuacjach pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania.

Prawo gwarantuje każdemu pasażerowi możliwość złożenia reklamacji, a także ubiegania się o odszkodowanie. Niestety, nie zawsze przewoźnicy rozpatrują zażalenia tak jak powinni, dlatego z roku na rok zwiększa się liczba skarg, które dotyczą linii lotniczych.
Jedna czwarta wniosków wpływających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego dotyczy zagubienia bądź zniszczenia bagażu, połowa natomiast odwołania bądź opóźnienia lotu.

– Nie wszystkie są jednak rozpatrywane, ponieważ bywają źle sformułowane lub złożone po czasie, a do reklamacji nie są dołączone wszystkie istotne dokumenty potwierdzające wadliwość usługi – mówi Marko Brinkmann z internetowego biura podróży Tripsta.pl.
Jakie działania powinien zatem podjąć pasażer, kiedy dozna szkody ze strony linii lotniczych?

Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych podaje, że codziennie na świecie ginie ok. 90 tys. bagaży. Reklamację tego typu sprawy należy zgłosić w terminie 7 dni. Najpierw jednak powinno się – jeszcze przed opuszczeniem terminalu – zgłosić problem do przewoźnika i poinformować o zdarzeniu. Wraz z nim trzeba przygotować tzw. P.I.R., czyli protokół zaginięcia bagażu oraz określić wysokość odszkodowania.

– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.

WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.

– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.

Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.

– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.

Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.

WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.

Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.

Co zrobić, kiedy zaginie bagaż? Jakie świadczenia musi zagwarantować przewoźnik wówczas, gdy lot jest opóźniony lub zostanie odwołany? W takich sytuacjach pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania.

Prawo gwarantuje każdemu pasażerowi możliwość złożenia reklamacji, a także ubiegania się o odszkodowanie. Niestety, nie zawsze przewoźnicy rozpatrują zażalenia tak jak powinni, dlatego z roku na rok zwiększa się liczba skarg, które dotyczą linii lotniczych.
Jedna czwarta wniosków wpływających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego dotyczy zagubienia bądź zniszczenia bagażu, połowa natomiast odwołania bądź opóźnienia lotu.

– Nie wszystkie są jednak rozpatrywane, ponieważ bywają źle sformułowane lub złożone po czasie, a do reklamacji nie są dołączone wszystkie istotne dokumenty potwierdzające wadliwość usługi – mówi Marko Brinkmann z internetowego biura podróży Tripsta.pl.
Jakie działania powinien zatem podjąć pasażer, kiedy dozna szkody ze strony linii lotniczych?

Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych podaje, że codziennie na świecie ginie ok. 90 tys. bagaży. Reklamację tego typu sprawy należy zgłosić w terminie 7 dni. Najpierw jednak powinno się – jeszcze przed opuszczeniem terminalu – zgłosić problem do przewoźnika i poinformować o zdarzeniu. Wraz z nim trzeba przygotować tzw. P.I.R., czyli protokół zaginięcia bagażu oraz określić wysokość odszkodowania.

– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.

WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.

– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.

Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.

– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.

Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.

WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.

Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Co zrobić, kiedy zaginie bagaż? Jakie świadczenia musi zagwarantować przewoźnik wówczas, gdy lot jest opóźniony lub zostanie odwołany? W takich sytuacjach pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania.

Prawo gwarantuje każdemu pasażerowi możliwość złożenia reklamacji, a także ubiegania się o odszkodowanie. Niestety, nie zawsze przewoźnicy rozpatrują zażalenia tak jak powinni, dlatego z roku na rok zwiększa się liczba skarg, które dotyczą linii lotniczych.
Jedna czwarta wniosków wpływających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego dotyczy zagubienia bądź zniszczenia bagażu, połowa natomiast odwołania bądź opóźnienia lotu.

– Nie wszystkie są jednak rozpatrywane, ponieważ bywają źle sformułowane lub złożone po czasie, a do reklamacji nie są dołączone wszystkie istotne dokumenty potwierdzające wadliwość usługi – mówi Marko Brinkmann z internetowego biura podróży Tripsta.pl.
Jakie działania powinien zatem podjąć pasażer, kiedy dozna szkody ze strony linii lotniczych?

Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych podaje, że codziennie na świecie ginie ok. 90 tys. bagaży. Reklamację tego typu sprawy należy zgłosić w terminie 7 dni. Najpierw jednak powinno się – jeszcze przed opuszczeniem terminalu – zgłosić problem do przewoźnika i poinformować o zdarzeniu. Wraz z nim trzeba przygotować tzw. P.I.R., czyli protokół zaginięcia bagażu oraz określić wysokość odszkodowania.

– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.

WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.

– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.

Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.

– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.

Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.

WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.

Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.

Co zrobić, kiedy zaginie bagaż? Jakie świadczenia musi zagwarantować przewoźnik wówczas, gdy lot jest opóźniony lub zostanie odwołany? W takich sytuacjach pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania.

Prawo gwarantuje każdemu pasażerowi możliwość złożenia reklamacji, a także ubiegania się o odszkodowanie. Niestety, nie zawsze przewoźnicy rozpatrują zażalenia tak jak powinni, dlatego z roku na rok zwiększa się liczba skarg, które dotyczą linii lotniczych.
Jedna czwarta wniosków wpływających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego dotyczy zagubienia bądź zniszczenia bagażu, połowa natomiast odwołania bądź opóźnienia lotu.

– Nie wszystkie są jednak rozpatrywane, ponieważ bywają źle sformułowane lub złożone po czasie, a do reklamacji nie są dołączone wszystkie istotne dokumenty potwierdzające wadliwość usługi – mówi Marko Brinkmann z internetowego biura podróży Tripsta.pl.
Jakie działania powinien zatem podjąć pasażer, kiedy dozna szkody ze strony linii lotniczych?

Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych podaje, że codziennie na świecie ginie ok. 90 tys. bagaży. Reklamację tego typu sprawy należy zgłosić w terminie 7 dni. Najpierw jednak powinno się – jeszcze przed opuszczeniem terminalu – zgłosić problem do przewoźnika i poinformować o zdarzeniu. Wraz z nim trzeba przygotować tzw. P.I.R., czyli protokół zaginięcia bagażu oraz określić wysokość odszkodowania.

– Należy pamiętać, że w bagażu rejestrowanym nie można przewozić rzeczy wartościowych, dlatego jeśli takie się w nim znajdą, linie lotnicze nie wezmą za nie odpowiedzialności – podkreśla Brinkmann.

WAŻNE! Kwota, jaką wypłacają przewoźnicy nie może przekroczyć 4800 zł.

– Ponieważ trudno jest określić koszt wszystkich codziennych rzeczy, które potrzebne są w podróży, najlepiej zachować paragony za niezbędne zakupy – wyjaśnia adwokat Radosław Szajerski. – Takie działanie może zwiększyć sumę rekompensaty – dodaje.

Linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie nie tylko, gdy zgubią walizy pasażera, ale również wówczas, gdy transport będzie spóźniony lub zostanie odwołany.

– W sytuacji, gdy linie lotnicze muszą zrezygnować z transportu na określonej trasie, mają obowiązek poinformować o tym pasażera na 14 dni przed odlotem – mówi Marko Brinkmann z Tripsta.pl. – Jeśli natomiast przewoźnik zapewni lot zastępczy, który zaczyna się nie wcześniej niż 1h, a kończy nie później niż 2h od pierwotnego lotu, musi poinformować pasażerów na kilka dni przed podróżą – dodaje.

Kiedy przewoźnik zlekceważy swój obowiązek i nie powiadomi swoich klientów odpowiednio wcześnie, przysługuje im prawo ubiegania się o odszkodowanie.

WAŻNE! Dla tras poniżej 1 500 km przysługuje rekompensata ok. 1000 zł i wzrasta wraz ze wzrostem odległości.

Gdy natomiast przelot ma opóźnienie powyżej 5h, pasażer może zrezygnować z podróży, otrzymać zwrot pieniędzy i powrócić do portu początkowego zupełnie za darmo.

Tagi: linie lotniczeodszkodowaniesamolot
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In