– Korzystając z naszego know-how przedsiębiorca uniknie najczęstszych, bardzo kosztownych błędów popełnianych przy uruchamianiu tego typu działalności – tłumaczy w swoich materiałach franczyzodawca. – Sprawnie przebrnie przez etap rejestracji ponosząc przy tym możliwie jak najmniejsze koszty. Zaoszczędzi również na wyposażeniu placówki korzystając z naszych porozumień z producentami. Realizując nasz profil dydaktyczny, koncentrujący się przede wszystkim na indywidualnej pracy z dzieckiem, zyska dużą ilość klientów.
Poza kosztem remontu obiektu, należy wziąć pod uwagę opłatę wstępną w wysokości 30 tys. zł. Bieżące comiesięczne opłaty franczyzowe stanowią 6 procent obrotu. Franczyzobiorca co miesiąc zobowiązany jest również wpłacać 250 zł na fundusz marketingowy.
W dużych miastach nieźle radzą sobie centra coworkingowe, czyli miejsca, w których mali przedsiębiorcy oraz freelancerzy mogą prowadzić swoją działalność wynajmując biurka i sale na godziny. Niedawno także w tej branży pojawiła się propozycja franczyzowa. Coworking & Conference Studio przewiduje, że założenie firmy w ramach tej sieci kosztować będzie ok. 55 tys. zł netto.
Opłata startowa wynosi 10 tys. zł, a opłata miesięczna 2 tys. zł. Przed uruchomieniem firmy doliczyć należy także 25 zł za każdy metr kwadratowy wnętrza (koszt projektu). Lokal powinien mieć nie mniej niż 150 m, a miasto, w którym firma powstanie, musi liczyć co najmniej 150 tys. mieszkańców. Franczyzodawca szacuje, że inwestycja zwróci się po 10 miesiącach.
Za 65 tys. zł można zacząć sprzedawać wczasy i wycieczki zagraniczne. Umożliwi to sieć Multita, która współpracuje z wieloma biurami podróży. Podana kwota to koszt przygotowania lokalu, który zawiera już wyposażenie biura.
Franczyzodawca szacuje, że miesięczne opłaty związane z utrzymaniem punktu sprzedaży Multita powinny wynieść w granicach od 5 do 9 tys. zł w zależności od lokalu i lokalizacji. Aby przystąpić do sieci, należy dysponować lokalem o powierzchni min. 25 m. z dwoma liniami telefonicznymi i stałym dostępem do internetu. Preferowane są lokale na parterze oraz w centrach handlowych.
Wróćmy więc do pytania zadanego na początku. Czy warto interesować się franczyzą, dysponując od 50 do 100 tys. zł? Tak, warto, ale tylko wtedy, gdy zainteresujemy się siecią, która jest w stanie przekazać nam coś, czego nie jesteśmy w stanie osiągnąć sami – np. profesjonalne szkolenia, unikalną ofertę lub znaną markę. W innym przypadku – lepiej chyba działać na własną rękę.
Marcin Pietraszek