• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Freemium – jak zarobić, rozdając za darmo?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

czwartek, 3 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Freemium – jak zarobić, rozdając za darmo?

przez Redakcja Bizrun.pl
11 lipca 2012
w dziale: Planowanie i zarządzanie, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
72
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Freemium zdobywa sobie coraz większą popularność, szczególnie w świecie internetu. Atrakcyjność tego modelu biznesowego tkwi w jego pozornej darmowości.

Wchodzisz na stronę internetową oferującą określone oprogramowanie lub dostęp do informacji w danym serwisie. Sprawdzasz cenę i z radością dowiadujesz się, że nic nie musisz płacić. Tym sposobem dajesz się wciągnąć w biznesową grę.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Widzisz co prawda, że istnieją także jakieś inne opcje, Ciebie one jednak nie interesują. Korzystasz z wersji za 0 zł i już po chwili cieszysz się zamówioną usługą. Na tym właśnie polega model freemium.

Na czym zarabia właściciel takiego serwisu? Na sprzedaży. Jak to możliwe? Wspomniałem o dodatkowych opcjach, a te są już płatne. Kiedy zaczynasz korzystać z danej usługi, najczęściej wystarcza Ci jej podstawowy wariant.

Jeśli jednak będziesz zadowolony z oferty, a dany serwis lub oprogramowanie dostarczą Ci przyjemności lub innych korzyści, w końcu możesz dojść do wniosku, że potrzebujesz czegoś więcej. Może to być większa pojemność konta, dostęp dla większej liczby użytkowników lub bardziej rozbudowane opcje obsługi czy statystyk. Na to właśnie liczy sprzedający.

Jeśli to Ty jesteś przedsiębiorcą działającym w modelu freemium, tworzysz specyficzny sklep, w którym największym powodzeniem cieszą się produkty bezpłatne. To z nimi związana jest zdecydowana większość ruchu na stronie. Mimo tego, działając na odpowiednio dużą skalę, nawet kilkuprocentowy, płatny ruch, okazuje się opłacalny.

Możesz więc zapytać, dlaczego nie wprowadzić płatności na wszystkie wersje Twoich usług i produktów? Czemu czerpać korzyści z 3 proc. sprzedaży, a 97 proc. produktów rozdawać, skoro można zarabiać na wszystkich? Otóż, nie można.

WAŻNE! Jeśli produkt jest bezpłatny, zainteresowanie nim jest znacznie większe niż przy symbolicznej płatności. Problemem bowiem jest nie tylko cena, ale również szybkość, z jaką można uzyskać dostęp do towaru.

Jeśli coś jest za darmo i można to zdobyć jednym kliknięciem, będzie to miało dużą przewagę wobec produktu, który kosztuje 1 grosz, ale wymaga dokonania przelewu i zaksięgowania wpłaty przez przedsiębiorcę. A gdy jeszcze klient nie jest zdecydowany, czy na pewno potrzebuje właśnie tego produktu, dodatkowy wysiłek (płatność) przyjdzie mu z trudem.

Model freemium wyzwala zaangażowanie potencjalnych klientów i sprzyja zwiększaniu popularności Twojego produktu. W efekcie może dojść do paradoksu, w którym 3 proc. oferty będzie generowało większy zysk niż sprzedaż 100 proc. Wszystko zależy od liczb, do których się odnosimy.

Jeśli będziesz miał 100.000 klientów i 3 proc. z nich zapłaci za aplikację po 10 zł, uzyskasz 30.000 zł. Jeśli zapłacić będą musieli wszyscy, zainteresowanie będzie znacznie mniejsze. 1.000 klientów, z których 100 proc. zapłaci za produkt, przyniesie Ci tylko 10.000 zł.

Freemium często łączy się z modelem reklamowym, np. wersja bezpłatna danego produktu może się wiązać z wyświetlaniem uciążliwych reklam, reklamy te zaś mogą stanowić dodatkowe źródło przychodu przedsiębiorcy. Kto zapłaci, otrzyma produkt pozbawiony reklam.

Z systemów freemium korzystają m.in. Skype, Fotka.pl, Flickr, Dropbox… Pomyśl – czy usłyszałbyś o nich, gdyby oferowały jedynie płatny dostęp do swoich usług? Model freemium może okazać się sposobem na bardzo dochodowy biznes  – o ile tylko dobrze wykorzystasz potencjał tkwiący w… pozornej darmowości.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In