• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Mobilny i społeczny e-spożywczak

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Mobilny i społeczny e-spożywczak

przez Redakcja Bizrun.pl
12 października 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
204
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Dynamiczny rozwój branży FMCG (Fast Moving Consumer Goods) w internecie jeszcze do niedawna był nie do pomyślenia. Okazuje się jednak, że Polacy coraz częściej chcą kupować online artykuły spożywcze, kosmetyki i chemię gospodarczą.

Potencjał ten wykorzystuje ponad 300 e-sklepów spożywczych funkcjonujących obecnie w Polsce.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Z analizy PayU (czerwiec 2012 r.) wynika, że ponad 70 proc. internautów przynajmniej raz kupiło produkty z kategorii FMCG przez internet, a co czwarty kupujący robi to regularnie, średnio raz w miesiącu.

Rozwój rynku e-FMCG w Polsce widać najlepiej na przykładzie branży spożywczej. Liczba e-sklepów w tym sektorze wzrasta od 2007 roku średnio o 35 proc. rocznie. Najpopularniejsze obecnie są e-delikatesy Piotr i Paweł, Alma, Frisco.pl, Hipernet24.pl (E.Leclerca), AuchanDirect.pl, Foodini.pl oraz od niedawna Tesco.

Dobrze radził sobie również sklep A.pl, jednak w wyniku upadłości głównego dostawcy – sieci Bomi, również A.pl złożył niedawno wniosek o rozpoczęcie postępowania likwidacyjnego.

Z raportu Internet Standard – eCommerce 2012, wynika, że szacunkowo rynek e-sklepów spożywczych obecnie jest wart w Polsce ok. 200 mln zł, ale w ciągu najbliższych 5 lat może urosnąć nawet do 2 mld zł. Pewnie zachęci to nowych graczy do wejścia na ten rynek i rozszerzenia działalności poza Warszawę i kilka większych miast w Polsce.

Za największe korzyści kupowania produktów FMCG w internecie uznaje się całodobową możliwość złożenia zamówienia, oszczędność czasu, atrakcyjną cenę, szeroki wybór asortymentu w jednym miejscu oraz dostępność produktów, których nie można dostać w tradycyjnych sklepach. Dlatego też nawet mniejsze sklepy, którym coraz ciężej jest konkurować w tradycyjnym handlu detalicznym, rozpoczynają działalność w internecie.

Przykładem może być sklep mięsny Befsztyk.pl działający na terenie Warszawy, który w swojej promocji mocno postawił na Google AdWords, czym w szybki sposób dotarł do znacznej liczby klientów.

Z kolei z badań Allegro.pl wynika, że produkty FMCG w internecie najczęściej kupują kobiety w wieku 31–40 lat, posiadające w gospodarstwie domowym od 3 do 4 osób, mieszkające na wsi, w małym miasteczku lub dużym mieście w województwie mazowieckim, śląskim lub dolnośląskim. Z reguły Polacy za zakupy płacą przelewem internetowym lub decydują się na płatność przy odbiorze.

Social commerce

Internauci coraz chętniej skłaniają się również do możliwości zakupów poprzez media społecznościowe, zwłaszcza Facebooka. Wystarczy powiązać sklep z tym serwisem, by móc indywidualnie personalizować ofertę i mocniej angażować klienta w proces sprzedaży.

Bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na funkcje social login, która pozwala na rejestrację lub logowanie w sklepie za pomocą istniejących już kont w social media. Upraszcza to proces rejestracji, przez co pozwala zwiększyć ilość zarejestrowanych użytkowników.

Według badań Monetate, 40 proc. klientów woli skorzystać z kont społecznościowych bez konieczności rejestracji nowego konta, a największa część z nich (60 proc.) wykorzystuje w tym celu Facebooka.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: badaniae-sklepFMCGsklepsocial marketingsocial media
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In