• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak przygotować nowego pracownika?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak przygotować nowego pracownika?

przez Redakcja Bizrun.pl
19 listopada 2012
w dziale: Human Resources, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
111
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Dopiero co zatrudniony pracownik często czuje się zagubiony w nowej rzeczywistości firmowej, co może wpływać na efektywność jego pracy. Dlatego polskie firmy zaczynają wdrażać tzw. programy onboardingowe.

Z danych amerykańskiego stowarzyszenia Society for Human Resource Management (SHRM) wynika, że ponad 80 proc. organizacji w USA ma wdrożone programy onboardingowe.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Zdaniem Arkadiusza Siechowicza, z firmy doradczo-szkoleniowej Westhill Consulting, która tworzy i implementuje takie programy, w Polsce kompleksowe strategie wdrażania nowych pracowników na razie są nieczęstym zjawiskiem.

– Tego typu programy posiadają przede wszystkim firmy, które aktywnie pozyskują młode talenty lub mają już wdrożone kluczowe rozwiązania w zakresie nowoczesnego zarządzania ludźmi. Dobry program wdrażania pracowników powinien być też elementem budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. To o tyle istotne uwaga, że jak wynika z badania Pracuj.pl i IIBR „Wyzwania HR 2013”, dla 44 proc. rekruterów stworzenie kompleksowej strategii budowania wizerunku firmy będzie jednym z największych wyzwań dla firm w nadchodzącym roku – twierdzi Siechowicz.

Dobry start daje efekty

WAŻNE! Głównym zadaniem programów adaptacyjnych jest integracja pracownika z firmą, by szybciej osiągnął pełną efektywność, nie popełniał błędów i nie tracił energii na każdą ze spraw, z którą styka się po raz pierwszy.

Dzięki takiej pomocy zwiększa się również satysfakcja i motywacja nowozatrudnionych osób, dla których zmiana pracy może być dużym wyzwaniem zawodowym. Dobrze przygotowany onboarding daje również inne korzyści organizacji, m.in.: zmniejsza rotację pracowników, poprawia atmosferę pracy, co przekłada się na dobrą opinię o firmie, rozpowszechnianą przez pracowników.

Programy onboardingowe są często w naszym kraju zapożyczane od spółek „matek”, gdzie funkcjonują od dawna, a w Polsce wdraża się już sprawdzony model. Czasem są one owocem wielonarodowej współpracy, jak np. w PwC, gdzie program onboardingowy został zainicjowany na poziomie regionalnym, cześć inicjatyw pochodziła z Polski, a pozostałe były efektem doświadczeń z innych krajów. Niekiedy program wdrożeniowy powstaje wewnątrz firmy, przy zaangażowaniu pracowników.

– Cały proces projektowania i wdrożenia programu adaptacyjnego był dziełem naszych pracowników. Jasny Pełny Start opracował Dział Rozwoju i Rekrutacji, który następnie konsultował go z pracownikami HR we wszystkich lokalizacjach w Polsce. Do budowy programu wykorzystaliśmy know-how nie tylko pracowników działu HR, ale także działu PR, sprzedaży i marketingu – mówi Agnieszka Jankowska, kierownik ds. rekrutacji i budowania wizerunku pracodawcy w Grupie Żywiec S.A.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: mentoringonboardingprogramzatrudnianie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In