• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera
Ile polskie firmy wydadzą na PR?

Ile polskie firmy wydadzą na PR?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Ile polskie firmy wydadzą na PR?

przez Redakcja Bizrun.pl
8 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Public relations
0
Ile polskie firmy wydadzą na PR?
0
POLECEŃ
786
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Zdecydowana większość (od 57 proc. do 71 proc. w zależności od sektora) badanych firm planuje utrzymać wydatki na PR w 2013 r. na poziomie z 2012 r.

Największy odsetek planujących wzrosty wydatków został odnotowany w finansach i bankowości (28 proc.)  oraz w handlu (18 proc.). Największy odsetek planujących redukcje budżetów PR występuje w administracji.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Takie są główne wnioski z badań zrealizowanych przez PMR Research wspólnie z ComPress S.A. Przeprowadzono je łącznie na próbie 521 firm zatrudniających ponad 100 osób i posiadających własne działy marketingu i PR w sześciu branżach: administracja – rządowa lub samorządowa, finanse i bankowość, handel hurtowy lub detaliczny, ICT (IT i telekomunikacja), ochrona zdrowia oraz produkcja przemysłowa lub spożywcza.

– Z naszych badań wynika, że w roku 2013 nie wystąpią żadne rewolucyjne zmiany w obszarze wydatków na działania PR w polskich firmach – twierdzi Bogdan Biniszewski, prezes zarządu ComPress S.A. – Redukcje budżetów PR w przypadku 15 proc. firm oraz wzrosty w przypadku 14 proc. wzajemnie się zrównoważą. Badanie nie obejmowało wartościowej skali zmian, ale z uwagi na strukturę próby można wysnuć roboczą hipotezę o wzajemnej kompensacie tych dwóch tendencji – dodaje.

Wydatki na PR odzwierciedlają kondycję firmy

Zdecydowana mniejszość, bo 14 proc. z ogółu badanych firm planuje zwiększyć wydatki na działania PR. Nie będą to duże wzrosty, gdyż w większości z nich (57 proc.) zmiany w budżetach nie przekroczą 10 proc.

Poza nielicznymi wyjątkami maksymalne zwiększenia budżetów PR nie przekroczą 30 proc. Powody małych i dużych wzrostów budżetów są identyczne.

– Co zaskakujące, wzrosty wynikają w zdecydowanej większości z ogólnie dobrej kondycji firmy. Ani razu nie pojawiło się wyjaśnienie wskazujące na chęć poprawy sytuacji firmy dzięki intensyfikacji działań PR, co może świadczyć, że firmy nie wiedzą jak wykorzystywać tego typu narzędzia w tym celu – zauważa Adam Sanocki, account director z ComPress.

15 proc. firm planuje redukcję budżetów na działania PR. Dla ponad połowy z nich (56 proc.), zmniejszenie budżetu nie przekroczy 10 proc. Widzimy więc, że zmiany są raczej symboliczne. Redukcje budżetów wynikają z ogólnej konieczności ograniczania wydatków w firmie. Dokładniejsza ich analiza wskazuje, iż tylko w przypadku 2-3 proc. wszystkich firm redukcja wydatków będzie znacząca i wyniesie 30 proc. lub więcej.

Marketing nie podejmuje strategicznych decyzji?

Uzasadnienia redukcji budżetu marketingowego, w tym budżetu przeznaczonego na PR, wyraźnie dzielą się na dwie grupy: „firma, czyli my podejmujemy określone decyzje i działania”, „firma czyli oni podejmują decyzje, które my musimy realizować”. Oczywiście dominuje drugie podejście, które lokuje marketing i działania PR w roli usługodawcy wyłączonego ze strategicznych decyzji.

– Brak strategicznej roli marketingu widać również w podejściu samych marketingowców. Plany na 2013 rok zakładają kontynuację dotychczasowych działań z dużym naciskiem na wykorzystywanie tych samych narzędzi – mówi Marcin Rzepka, kierownik działu badań PMR Research.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: badaniakosztypublic relationstrendy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In