• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Szkółka piłkarska we franczyzie

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Szkółka piłkarska we franczyzie

przez Redakcja Bizrun.pl
27 lutego 2013
w dziale: Franczyza, Startuj
0
0
POLECEŃ
588
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Franczyza jest obecnie jedną z bardziej popularnych form prowadzenia biznesu. Choć zwykle kojarzy się z sieciowymi sklepami czy punktami usługowymi, ten model biznesowy wykorzystywany jest z powodzeniem również w innych dziedzinach.

Od niemal 4 lat na polskim rynku działa franczyzowa sieć szkółek piłkarskich Football Academy, w której trenują dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Pierwszy oddział powstał w kwietniu 2009 roku w Opolu, dziś w całej Polsce działa już prawie 80 ośrodków.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Od pomysłu do biznesu

– Idea przedsięwzięcia wzięła się po prostu z… życia. Gdy obserwowałem piłkarskie zacięcie mojego kilkuletniego siostrzeńca oraz warunki, w jakich ćwiczy, doszedłem do wniosku, że w Polsce dzieci w jego wieku nie mają gdzie trenować – mówi Radosław Soperczak, prezes fundacji Football Academy Group.

– Zatem najpierw pojawiła się potrzeba, a potem zrodził się pomysł, którym zaraziłem kilku znajomych, również pasjonatów piłki nożnej. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że przydałoby się miejsce, które umożliwiłoby rozwijanie piłkarskiej pasji najmłodszym zawodnikom, na wysokim poziomie sportowym i organizacyjnym – dodaje Soperczak.

– Wsparcie dla naszych pomysłów znaleźliśmy na rynku brytyjskim. Odwiedzając tamtejsze szkółki i kluby piłkarskie, zdobyliśmy niezbędną wiedzę i doświadczenie. Nie chcieliśmy jednak kupować żadnej gotowej licencji. Mieliśmy własny pomysł, który rozwinęliśmy w oparciu o najlepsze światowe wzorce w tej dziedzinie.

Tak powstała w Opolu pierwsza polska akademia piłkarska dla dzieci od 4. roku życia. Przez pierwszy okres testowano w niej rozwiązania treningowe, organizacyjne i marketingowe. Zainteresowanie projektem przerosło jednak oczekiwania twórców. Szybko okazało się, że jeden oddział w Polsce nie wystarczy.

Od szkółki, do sieci

– Zależało nam, by jak najwięcej polskich dzieci mogło trenować piłkę nożną na naprawdę najwyższym poziomie, już od najmłodszych lat. Dlatego, by nasza koncepcja mogła rozwijać się na skalę ogólnopolską w sposób ujednolicony, jedynym słusznym krokiem było stworzenie sieci franczyzowej – tłumaczy Soperczak.

Dziś w ramach Football Academy funkcjonuje blisko 80 oddziałów, w których aktywnie trenuje prawie 4.000 małych pasjonatów piłki nożnej. Liczba oddziałów stale rośnie, ponieważ zainteresowanie zarówno potencjalnych franczyzobiorców, jak i zawodników jest nadal duże.

Szkółka piłkarska pod szyldem dynamicznie rozwijającej się marki to inwestycja w gotowy i sprawdzony „produkt” o ugruntowanej pozycji na rynku. Otworzenie własnego oddziału nie wymaga prowadzenia działalności, ani doświadczenia biznesowego. Wystarczy niewielki budżet, pasja i chęć działania na rzecz dziecięcej piłki nożnej.

– Franczyzobiorcą Football Academy może zostać każdy, kto interesuje się piłką nożną, zna lokalny rynek w tej branży, jest odpowiedzialny i potrafi dobrze zorganizować swoją pracę oraz pracę zespołu. Dajemy szansę każdemu, bez względu na wiek oraz status zawodowy – twierdzi Soperczak.

Jak założyć szkółkę?

Jak pokazuje doświadczenie, menedżerami oddziałów Football Academy zostają zarówno ludzie młodzi, jak i starsi, studenci planujący dopiero własną karierę, jak i doświadczeni zawodowo nauczyciele wychowania fizycznego, trenerzy czy instruktorzy, a także ludzie zupełnie nie związani wcześniej ze sportem, ale mający pomysły i własną inicjatywę.

– Menedżer rozpoczynający współpracę z Football Academy otrzymuje pełne wsparcie organizacyjne do prowadzenia własnego oddziału, począwszy od know-how, koncepcji biznesowej i całej metodologii treningowej, a skończywszy na pełnej obsłudze prawno-księgowej oraz wsparciu marketingowym – wyjaśnia prezes.

Po stronie menedżera jest zorganizowanie odpowiedniej infrastruktury w postaci boiska i/lub hali sportowej, skompletowanie kadry trenerskiej oraz znalezienie chętnych zawodników.

– Potem pozostaje już tylko trenowanie z pasją i satysfakcja, jaką dają zadowolone buzie małych piłkarzy i ich rodziców oraz wymierne korzyści z prowadzenia własnego, stabilnego biznesu – dodaje.

Tagi: franczyzasport
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In