• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zakupy przyszłości w Twoim sklepie

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zakupy przyszłości w Twoim sklepie

przez Redakcja Bizrun.pl
29 marca 2013
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
440
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Z pewnością jeszcze trochę to potrwa. Z pewnością jeszcze przez kilka lat zakupy realizowane w sieci, a tym bardziej zakupy dokonywane z urządzeń mobilnych nie staną się bardziej popularne od zakupów w sklepach stacjonarnych. To jednak tylko kwestia czasu.

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, już teraz powinieneś zastanowić się, jak przygotować się na nowe czasy. Klient ze smartfonem już dziś może przyjść do Twojego sklepu i nawet z niego nie wychodząc, kupić taki sam produkt on-line, w zupełnie innym sklepie. Czy taka perspektywa mrozi krew w Twoich żyłach?

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Jeśli tak, to możesz wywiesić kartkę z napisem „Właścicieli smartfonów, tabletów i innego mobilnego badziewia nie obsługujemy”. Tyle, że to nie sprawi, że Twoja sprzedaż wzrośnie. Możesz też zastanowić się nad tym, co zrobić, by klient, który odwiedzi Twój sklep ze smartfonem w dłoni, właśnie u Ciebie zostawi pieniądze.

Myśląc przyszłościowo, zacznij od tego, czym mógłbyś go do sklepu przyciągnąć. Coraz częściej bowiem będziesz miał do czynienia z sytuacją, w której klient wybierający się na zakupy, w ogóle nie wyjdzie z domu – po prostu wszystko zamówi przez internet. Żeby jednak opuścił próg mieszkania, musi mieć jakiś ważny lub interesujący powód.

Po drugie, pomyśl co zrobić, by klient przyciągnięty do sklepu jakąś wymyślną przynętą, właśnie w nim dokonał zakupów, bo jak wspomniałem wyżej, samo to, że przyszedł i jest zainteresowany ofertą, nie oznacza, że zakupów nie zrobi gdzie indziej.

Aby osiągnąć zarówno pierwszy, jak i drugi cel, musisz zapewnić klientom specjalne korzyści, czyli coś, czego nie otrzymają w „zwykłym”, w tym przypadku internetowym sklepie.

Jakie to mogą być korzyści?

  • niższa cena
  • lepsza obsługa klienta
  • lepsza ekspozycja towaru, możliwość przymierzenia
  • unikalne wrażenia wizualno-zapachowo-dźwiękowe
  • unikalna atmosfera, tzw. klimat miejsca
  • możliwość wygrania nagrody
  • możliwość otrzymania atrakcyjnego prezentu gratis.

Czymś najbardziej oczywistym wydaje się konkurowanie ceną. Paradoksalnie jednak może być to przewaga najtrudniejsza do spełnienia. Sklep stacjonarny musi bowiem płacić za lokal w niezłym miejscu, dbać o ekspozycję, oświetlenie i wiele innych rzeczy, na które e-sklepy nie muszą wydawać pieniędzy.

Być może więc warto pochylić się nad pozostałymi możliwościami? Co możesz zrobić, by klient w Twoim sklepie poczuł się traktowany niczym VIP? Czy możesz w bardziej efektowny sposób wyeksponować towar? Czy pozwalasz klientom dotykać, przymierzać, testować produkty? Czy dbasz o odpowiednio dobraną muzykę? Czy proponujesz klientom specjalne promocje, rabaty, programy umożliwiające otrzymywanie specjalnych nagród?

To jednak dopiero początek. Gdy będziesz miał już miłą obsługę i program lojalnościowy, powinieneś dołożyć starań, by nie były to rozwiązania banalne, porównywalne z tym, co można uzyskać w wielu innych sklepach w Twoim mieście. Np. emocjonalna wartość nagród przekazywanych klientom wzrośnie, jeśli zamiast gadżetów wprost z hurtowni będziesz im dawał coś, co zostało wykonane ręcznie lub czego nie można kupić za pieniądze ani w Twoim, ani w innym sklepie w okolicy.

Takie nowe podejście to wyzwanie, dlatego nie spodziewaj się gotowych rozwiązań. To pole do popisu dla Twojej kreatywności i odwagi. Jeśli jednak dobrze wykorzystasz tę szansę, nie będziesz musiał obawiać się klientów ze smartfonami.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: obsługa klientasklepsprzedaż
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In